Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 30.12.2019 jsem u společnosti Mironet reklamovala po roce užívání notebook Lenovo. 16.1.2020 jsem si notebook osobně vyzvedla na pobočce a doma jsem zjistila, že je poškozený (že má naražený pravý roh). Toto poškození jsem nahlásila neprodleně po jeho zjištění e-mailem a další den jsem notebook na pobočku odnesla. Vzali mi ho znovu do reklamace a dne 25.1.2020 mi odepsali, že to, že je zboží poškozeno jsem měla nahlásit ihned během předání. Reklamaci mi tedy neuznali. Výdejní pobočka Mironetu, ale bohužel neumožňuje důkladné prohlédnutí zboží (malý prostor, fronta lidí). Rozbitý notebook jsem nyní odmítla převzít. Prosím o radu jak mám dále postupovat.
Lenovo IdeaPad 720-15IKBR šedá / 15.6" FHD / Intel I5-8250U 1.6GHz / 8GB / 128GB M.2 SSD + 1TB / AMD RX560 / W10H
Žádám o uvedení notebooku do původního stavu v jakém byl když jsem zboží dávala k reklamaci dne 30.12.2019 nebo o finanční náhradu.
|
Tweet |
Byla-li na věci během reklamace způsobena škoda, může spotřebitel žádat po prodávajícím náhradu škody, neboť podle § 2944 občanského zákoníku odpovídá ten, kdo převzal od jiného věc, která má být předmětem závazku, za její poškození, ztrátu nebo zničení. Této povinnosti se podnikatel zbaví pouze v případě, pokud prokáže, že by ke škodě došlo i jinak, tzn. že k poškození by došlo i bez jeho přičinění. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.
Je tedy vhodné prodávajícího vyzvat k náhradě škody. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3302/zadost-o-nahradu-skody-na-prevzate-veci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.