Počet nahlášených stížností: | 117 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
jelikož jsem vyčerpala veškeré možnosti komunikace a než se obrátím na právního zástupce a ERÚ, zkusíme tuto cestu.
Ve zkratce, babička byla napálena podomním prodejcem z firmy České aukce, kde aukci na plyn a elektřinu "vyhrála" společnost Stabil Energy(dále jen SE).
Po usnesení úřadu https://www.eru.cz/-/stabil-energy-s-r-o-rozhodnuti-o-rozkladu?inheritRedirect=true, byla dána babičce možnost zrušit odběr plynu od této společnosti, ale nebyla dána možnost zrušit odběr elektřiny, která byla násilně převedena k nově vzniklé společnosti Zelená elektřina s.r.o., která mimo jiné měla stejného majitele jako SE. Společnost SE ukončení plynu akceptovala bez nároku na smluvní pokutu, a proto jsme plyn považovali za vyřízený.
22.1.2020 bylo vystaveno vyúčtování VS 505755 společností SE za elektřinu za období 16.3.2018 - 31.7.2019 (za rok a půl, samotné vyúčtování vystaveno po půl roce od ukončení zúčtovacího období) s nedoplatkem 1898 Kč. Ve vyúčtování nejsou započítány uhrazené zálohy za květen, červen, červenec 2019. Dále ve vyúčtování je uvedena linka na společnost 566 444 444, která je dlouhodobě odpojená. Reklamace na obě společnosti byla zaslána 28.1.2020, dle dostupných informací je zákonná lhůta na vyřízení 15 dní. Odpověď na reklamaci jsme doposud neobdrželi. Babička nedoplatek uhradila 3.2.2020. Ve smlouvě se SE nebyly doloženy VOP.
Dnes 12.2.2020 byl babičce zaslán doporučený dopis od společnosti Rychlé řešení pohledávek, kde převzali pohledávku ve výši 9200 Kč za porušení smlouvy. Na kontaktním čísle 728505413 nikdo nebere telefon. Celkově mi to připadá jako velice špatný vtip. Ze stran společností došlo k několika pochybením. Informace ráda dodám.
Děkuji za pomoc
Lucie Zolichová
Elektřina, plyn
Vyřízení reklamace z 28.1.2020 a navrácení přeplatku. Zrušení neoprávněné smluvní pokuty a s tím vzniklé náklady. Okamžité zrušení smlouvy u společnosti Zelená elektřina s.r.o bez smluvní pokuty.
|
Tweet |
Ohledně reklamace platí, že společnost je povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace. Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu náleží spotřebiteli náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč a za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování elektřiny ve výši 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč.
Z obsahu stížnosti vyplývá, že spotřebitelka všechny své dluhy vůči společnosti uhradila a z obsahu není zcela jasné, čeho se sankcionované porušení smlouvy týká. Není-li však dán žádný právně relevantní důvod k hrazení tohoto dluhu, není spotřebitelka povinna tuto částku hradit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad, jenž rozhoduje spory mezi spotřebiteli a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.