Počet nahlášených stížností: | 117 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, někdy v roce 2017 jsem se po domovní nabídce upsal českým aukcim, následně předán Stabil Energy, v té době jsem byl u ji eho dodavatele, Stabil souhlasil s odkladem po vypršení smlouvy U jiného dodavatele.... Ale já se se chtěl Stabil zbavit a zůstat tam kde jsem, Stabil souhlasil ale musel sem vyhledat České aukce a vyřídit to s nimi, na telefony ani na email nikdo nereagoval tak jsem se vidal osobně firma neexistuje! Následně rok cca 2019 přišel rozpis záloh zelená elektrina...přítom zadnou smlouvu jsem neměl! Tak jsem poslal výpověď jak mě poradila paní a infolince....asi 2mesice vše v klidu a dne přišel dopis vymáhání dluhu 8000 Stabil a 1200 vyřízení, vlastník nějakéj Rus. Poraďte, diky
Jak řešit? Psal jsem na Coi i Eru
|
Tweet |
Z obsahu stížnosti jasně nevyplývá, zda částka 8000,- odpovídá smluvní pokutě za ukončení smluvního vztahu nebo zda se jedná o jiný poplatek spojený s určitým právním jednáním spotřebitele.
Vycházíme-li z toho, že se jedná o smluvní pokutu, pak lze pouze uvést, že v situaci, kdy je smluvní pokuta uvedena pouze v obchodních podmínkách a nikoliv v "těle" samotné smlouvy, je takto sjednaná smluvní pokuta vůči spotřebiteli neúčinná. Tento závěr vychází z rozhodnutí Ústavního soudu ze dne 11. 11. 2013, sp. zn. I. ÚS 3512/11.
Dle zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon, navíc platí, že zákazník je oprávněn bez sankce vypovědět smlouvu uzavřenou na dobu neurčitou nebo určitou, ve lhůtě do patnáctého dne po zahájení dodávky elektřiny nebo plynu. V případě, že došlo ze strany spotřebitele k výpovědi ještě před zahájením dodávek energií, není společnost oprávněna požadovat deaktivační poplatek od spotřebitele.
Má-li spotřebitel pochybnosti ohledně toho, zda společnost postupovala řádně, může se obrátit na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory o určení, zda právní vztah mezi zákazníkem a společností trvá nebo zanikl, a kdy se tak stalo (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.