Společnost


BAŤA, akciová společnost

Počet nahlášených stížností:106
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 11 stížnostech.

#3971Oprava místo výměny

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 24 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.08.2014, před 10 lety

Ondřej Nový

Znění stížnosti

Dne 28. 6. 2014 jsem ve společnosti BAŤA, a.s. zakoupil pánskou obuv. Dne 27. 7. jsem tuto věc reklamoval z důvodu odlepené podešvy v místě paty pravé boty.
Při podání reklamace jsem požadoval řešení formou výměny.
Dne 5. 8. jsem byl informován pomocí SMS o vyřízení reklamace a den poté,
tedy 6. 8. jsem si byl vyřízenou reklamaci převzít na prodejně Olympia, U Dálnice 777, Brno.
Na prodejně jsem byl informován o faktu, že reklamace byla vyřízena formou opravy.

Protože jsem požadoval formu vyřízení reklamace výměnou, informoval jsem zaměstnankyni
že s tímto řešením nesouhlasím. Boty jsem nakonec převzal a do protokolu uvedl svůj
nesouhlas.

Postup společnosti BAŤA a.s. považuji za protizákonný, konkrétně zde vidím rozpor s § 2169 NOZ:
(1) Nemá-li věc vlastnosti stanovené v § 2161, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.

Jako kupující jsem při reklamaci jasně požadoval novou věc bez vad. Vzhledem k tomu, že vada se projevila v průběhu šesti měsíců
od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, viz § 2161 odstavec 2 NOZ. Tuto vadu považuji
za podstatné porušení kupní smlouvy a pokud bych o tomto porušení věděl, smlouvu bych neuzavřel, viz § 2002
odstavec 1 NOZ. I z důvodu podstatného porušení kupní smlouvy nepovažuji můj požadavek za neúměrný.


Produkt

Pánská obuv vycházková flexiblová (prošívaná)


Požadované řešení

Žádám společnost BAŤA, a.s. k dodržování zákona a výměnu reklamovaného zboží za bezvadné.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.8.2014 09:47, před 10 lety

Nároky spotřebitele vycházejí v tomto případě pouze z ustanovení § 2169 občanského zákoníku, který stanoví, že spotřebitel má právo primárně na opravu, pokud lze vadu odstranit bez zbytečného odkladu. Výměnu lze požadovat v případě, kdy to vzhledem k povaze vady není nepřiměřené. Tento fakt bohužel nedokážeme na základě dostupných informací posoudit. Přihlédnout je nutné zejména k rychlosti opravy a její ceně.
Tento výklad odpovídá i směrnici EU o právech spotřebitelů, která je v českém právu promítnuta.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.3.2015 14:55, před 10 lety

Společnost BAŤA, akciová společnost byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.