Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Od B2, spíše Singl50 jsem požadovala jen jeden měsíc na zkoušku za 50 Kč. Nesepsala jsem s nimi žádnou smlouvu na poskytování dalších služeb. Přesto vstoupili na můj účet a bez povolení k inkasu si strháváli nemalé částky. Na tento podvod jsem přišla po třech zinkasovaných platbách, které přesahovaly 2,5 tisíce korun českých. Jak se mám bránit. Fax uvedený na stránkách B2 pro zrušení není platný. Děkuji Spěváčková
Seznamka
Zrušení profilu na seznamce, smlouvy kterou jsem nepodepsala, vràcení zinkasovaných finančních prostředků společností B2.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.
Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět. Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitel přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com
Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.
Děkujeme Vám.
Dobrý den. Pan Hlaváček Michal se na uvedený e-mail neozval. Jeho kolegyně paní Hlaváčková mi vyhrožuje vymáhací firmou s navýšenými náklady. Jsem bezradná a ochotná Vám poskytnout e-mailovou komunikaci. Děkuji za nějakou pomoc. Spěváčková
Dle našeho názoru společnost o prodloužení řádně neinformuje. Zároveň nám není dostupná informace o tom, že by se společnost byť s jediným případem jí tvrzeného sporného poplatku za prodloužení obrátila na soud. Přitom jedině soud může potvrdit, že je nárok oprávněný a vydat soudní rozhodnutí, na základě kterého může být nařízena exekuce.
Stížnost tedy přeřazujeme na společnost a žádáme ji, aby od kroků vůči spotřebitelce ustoupila, jelikož spotřebitelka jasně sdělila, že si služby společnosti využívat nepřeje.
Spotřebitelce zároveň doporučujeme (za účelem předejití dalšího strhávání plateb) poslat výpověď e-mailem dle postupu uvedeného výše a kontaktovat svou banku za účelem zablokování plateb, případně chargebacku (viz https://www.dtest.cz/clanek-3189/esc-kdy-je-lepsi-platit-kartou).
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka se také může přidat k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webových stránkách www.neferoveseznamky.cz.