Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Uzavřela jsem smlouvu s novým dodavatelem plynu firmou Innogy a sice od 1.1.2020. Výpověď byla firmě Energie Pro s.r.o. zaslána 25.9.2019 pod podacím číslem RR9876577790C na adresu U Sluncové 666/12a, 180 00 Praha 8 – Karlín výpověď k datu 31.12.2019. Ve výpovědi byla uvedena informace, že pokud neobdrží fa Innogy vyjádření, bude podaná výpověď akceptována. Odpověď fa Innogy neobdržela.
Mé osobě fa Energie Pro s.r.o. zaslala konečnou fakturu s informací o přeplatku se splatností 8.2.2020 (tedy již po splatnosti).
Zároveň mi fa Energie Pro s.r.o. zaslala informaci, že výpověď neobdržela a na základě předčasného ukončení smlouvy, mi vystavuje sankci (tato byla nižší než výše uvádění přeplatek).
Budu-li však mít zájem se s námi dohodnout a smluvní vztah narovnat, jsou ochotni se domluvit. Tato "domluva" spočívá v tom že fa Energie Pro s.r.o.
mi může zprostředkovat dodávky od spřátelené společnosti FREE for YOU..
Nezávazně se mohu zaregistrovat na https://www.freeforyou.cz/.
Po zahájení dodávek od této společnosti stornujeme fakturu na sankci a vrátíme Vám přeplatek v plné výši.
Fa Innogy dokládala firmě Energie Pro s.r.o. podklady o podání výpovědi v termínu datovou zprávou, ale dodnes neeviduje odpověď. Firma mi doporučila obrátit se na Energetický regulační úřad.
Vrácení celého přeplatku bez nutnosti přecházet k jiné společnosti a stažení smluvní pokuty. Zanechání nekalých praktik vůči spotřebitelům.
|
Tweet |
Pokud byla výpověď podána prostřednictvím datové schránky, pak dle § 18a zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, platí, že takto zaslaná výpověď je doručena okamžikem, kdy se do datové schránky přihlásí osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k tomuto dokumentu. O přihlášení adresáta by měla mít společnost Innogy „hlášení/potvrzení“ ve své datové schránce.
Pokud byla tedy výpověď zaslána datovou zprávou v režimu dle § 18a zákona č. 300/2008 Sb., nelze uplatnit tzv. fikci doručení a výpověď tímto považovat pod deseti dnech za doručenou bez ohledu na to, zda ji někdo ze společnosti, které byla adresována, doopravdy četl. Pro doručení v režimu dle §18a výše citovaného zákona je klíčové, aby došlo k přihlášení adresáta do datové schránky.
Společnost, která namítá neobdržení výpovědi, tak může činit tedy jen tehdy, pokud se do datové schránky nepřihlásila. To ovšem z obsahu stížnosti nevyplývá, proto k tomu nemůžeme uvést více, než jen obecný závěr prezentovaný výše ve vyjádření.
Pokud se společnost do datové schránky přihlásila a výpověď se považuje za doručenou, nemá tím pádem společnost právní titul k tomu, aby si nárokovala jakékoliv poplatky spojené s ukončením smlouvy bez řádné výpovědi. Společnost by tedy měla spotřebiteli vrátit přeplatek zásadně v plné výši a včas. Nebyl-li přeplatek z vyúčtování vyplacen včas, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace. Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu náleží spotřebiteli náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč a za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování elektřiny ve výši 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad, jenž rozhoduje spory mezi spotřebiteli a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.