Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Na přelomu listopadu a prosince 2019 mne na můj mobil (číslo jsem jim neposkytl) oslovila společnost s nabídkou holícího strojku a průběžných dodávek žiletek Goodshave Men do 14 dnů. S nabídkou jsem souhlasil, čímž dle mého názoru byla uzavřena smlouva po telefonu. Zboží však do dnešního dne mi nebylo dodáno. Navíc o dodání již nestojím vzhledem k zjevné neserioznosti firmy. Vtom mi 10.2. přišla upomínka od zákaznického servisu společnosti MYLANO, PO Box 18, 120 00 Praha 2 s výzvou k zaplacení poštovného a balného ve výši 149Kč a poplatku s prodlení ve výši dalších 59Kč. Na upomínce je uvedeno číslo faktury 17342130, číslo předplatného 789679, datum splatnosti 9.1.2020 a datum tisku 28.1.2020. Jednak se domnívám, že název této společnosti je smyšlený, v žinostenském rejstříku jsem ji nenalezl a z názvu nelze poznat zda se jedná o fyzickou či právnickou osobu. Pokoušel jsem se dovolat na číslo uvedené na faktuře 227 191 219, ale marně.
holící strojek a žiletky Goodshave Men
Prosím o radu jak se v této situaci zachovat. Domnívám se, že na vzhledem k tomu, že jsem zboží neobdržel, smlouva nebyla naplněna a tudíž je neplatná. Rovněž pravděpodobně smyšlené obchodní jméno společnosti nebo podnikatele - fyzické osoby mi dává další důvod proč na upomínku nereagovat.
Za vaší reakci předem děkuji.
Pavel Šmátrala
|
Tweet |
Doporučujeme spotřebiteli kontaktovat neprodleně společnost Westerfield Int. AG, nejlépe doporučeně s dodejkou na níže uvedené adrese a upozornit společnost na to, že spotřebiteli nebyla doručena žádná zásilka se zbožím, a proto není povinen částku uvedenou na faktuře (upomínce) platit. Pokud by totiž společnost chtěla vymáhat částku soudní či mimosoudní cestou musela by prokázat, že smlouva byla uzavřena a že bylo platně sjednáno, že spotřebiteli bude pravidelně zasíláno konkrétní zboží o určité ceně, rovněž i to, že zboží bylo spotřebiteli skutečně doručeno.
Spotřebitel má právo od smlouvy sjednané na dálku (typicky přes internet či po telefonu) odstoupit bez udání důvodu, a to nejpozději ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
V souladu s evropskou směrnicí o právech spotřebitelů toto právo náleží i před převzetím zboží, proto doporučujeme v takovém případě bez zbytečného odkladu zaslat odstoupení od kupní smlouvy v písemné prokazatelné podobě. Doručením odstoupení se smlouva zruší a pak již není povinen spotřebitel zboží přebírat. Odstoupení doporučujeme zaslat písemně (doporučeně a s dodejkou) na adresu Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2, a to bez zbytečného odkladu. Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy bez udání důvodu je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3283/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-uzavrene-pres-internet-ci-po-telefonu.
Je taktéž vhodné zaslat žádost o odstranění osobních údajů z databáze, aby spotřebitel nemohl být v budoucnu kontaktován ze strany společnosti s dalšími nabídkami. Spotřebitel může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.