Společnost


OnPoint.cz

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#39752Nedodání zboží, nevrácení peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 14 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
14.02.2020, před 5 lety

Tomáš Basista

Znění stížnosti

Dne 31.1.2020 jsem si na eshopu www.onpoint.cz objednal baterii do mobilu Nokia 1600 (typ baterie Baterie Nokia BL-5CA Li-ion 700mAh), odkaz na zboží:
https://www.onpoint.cz/baterie-nokia-bl-5ca-li-ion-700mah/
Forma zaslání - Česká pošta, forma úhrady - převodem, celková cena 198 Kč.
Údaje k objednávce:
Kód objednávky: 2020779
Datum: 31.1.2020
Celkovou částku zašlete na náš účet s těmito údaji:
Číslo účtu: 1212173012/2700
Variabilní symbol platby: 2020779
Dne 31.1.2020 jsem od eshopu obdržel pokyn k platbě, platbu jsem provedl a informoval o tom eshop.
3.2.2020 mi eshop napsal, že platbu dosud neobdržel, dne 4.2.2020 jsem mu poslal potvrzení o provedené platbě z 31.1.2020 a požádal o expedici zboží.
Od té doby eshop nekomunikuje, neposlal mi další emaily, neodpovídá na mé emaily, na uvedené telefonní číslo 704 937 581 se nelze dovolat, nikdo nezvedá.
7.2.2020 jsem urgoval zaslání zboží, opět bez reakce.
13.2.2020 jsem informoval eshop o odstoupení od kupní smlouvy a o žádost o vrácení 198 Kč na můj účet, opět bez reakce. Zároveň jsem to poslal přes kontaktní formulář na webu eshopu.
14.2.2020 jsem poslal znovu odstoupení od kupní smlouvy (email a webový formulář), opět bez reakce, na telefonním čísle to nikdo nezvedá.


Produkt

viz text stížnosti - typ baterie Baterie Nokia BL-5CA Li-ion 700mAh, odkaz https://www.onpoint.cz/baterie-nokia-bl-5ca-li-ion-700mah/


Požadované řešení

Požadovaným řešením je vrácení zaplacené částky 198 Kč na mnou uvedený bankovní účet na základě oznámení o odstoupení od kupní smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.2.2020 08:19, před 5 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.3.2020 16:32, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.