Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#39755Neoprávněné prodloužení VIP členství a vymáhání platby

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 22 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
14.02.2020, před 5 lety

Jakub Šplíchal

Znění stížnosti

Dobrý den,
stejně jako další jsem naletěl, a na záčátku prosince zakoupil u této spolčenosti BE2 VIP členství na 1 měsíc. Postup probíhal tak, že po vyplnění dotazníku odkliknete souhlas o obchodními podmínkami. V té chvíli neznáte ani ceny, ani dobu platnosti, ke které se tímto souhlasem zavazujete. Dále jsem zaplatil VIP členství na 1 měsíc, na platební stránce se i platba navývala VIP členství na 1 měsíc. Samozřejmě jsem neočekával, že bez mého souhlasu může dojít k automatickému prodloužení tohoto členství za již mnohonásobně vyšší částku. Předpokládal jsem, že uplynutím 1 měsíce moje členství skončí. Jakmile mi přišel 1. e-mail, kde po mně společnost vymáhala částku 2530,- Kč za prodloužené členství od 6.1.2020, kterou si naštěstí nemohla z mé karty sama stáhnout, protože mám z opatrnosti nastaven nulový limit na internetové platby, okamžitě jsem společnosti napsal, že s prodloužením smlouvy nesouhlasím, protože jsem jejím vznikem byl uveden v omyl, členství nikdy nechtěl prodloužit a vzhledem k absolutně nekvalitním službám ani nevyužival.
Na jejich e-mail zakaznickyservis@be2.cz jsem zaslal 5.2. 2020 výpověď se všemi náležitostmi, ale společnost moji výpověď nepotvrdila a dál vymáhala částku za 3 měsíční VIP členství.
Namítal jsem neplatnost takto vzniklého smluvního vztahu, který je v rozporu se zákonem.
Na toto společnost reaguje stále se opakujícími vymahačskými e-maily, kde se stále dokola odvolává na můj souhlas s VOP.
Navrhl jsem i mimosoudní vyrovnání s tím, že jsem ochoten zaplatit za 1 měsíční VIP členství v částce 749.- Kč, abych se této podvodné společnosti konečně zbavil. Mnou navrhované řešení zůstalo také bez reakce.
Nadále trvám na tom, že smluvní vztah byl se mnou uzavřen podvodným jednáním a společnosti za něj nenáleží z mé strany žádné plnění.

Prosím o pomoc, společnost komunikuje pouze neustálým vymáháním dlužné částky.


Produkt

Nechtěné VIP členství


Požadované řešení

Uznání neplatnosti automatického prodloužení VIP členství.
Zastavení vymáhání jakýchkoli částek ta toto prodloužené členství.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.2.2020 11:00, před 5 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána. Společnost podle našeho názoru nemá vůči spotřebiteli právně relevantní nárok na úhradu jiné částky než té, která odpovídá členství za první "zkušební" měsíc. Spotřebitel tedy není povinen jiné částky hradit.

Preventivně uvádíme, že vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci). Spotřebitel se nemůže tímto způsobem dostat do registru dlužníků. Pokud by společnost hrozila exekucí na údajně dlužnou částku, platí, že případnou exekuci by musel nařídit nejprve soud. Doposud neevidujeme jediný případ, kdy by se společnost obrátila na soud.

V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
17.2.2020 20:52, před 5 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com

Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.

Děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.2.2020 09:36, před 5 lety


Jakub Šplíchal

Dobrý den,
společnost Be2 jsem upozornil, že se vznikem smlouvy o prodloužení VIP členství nesouhlasím, že jsem na automaticke prodloužení smlouvy nebyl dostatečně upozorněn a byl tedy uveden v omyl. V okamžiku souhlasu s obchodními podmínkami jsem nebyl seznamen s žádnými cenami, ani době trvání závazku. Žádám o okamžité zastavení vymáhání plateb za toto členství, které jsem nechtěl a nevyužíval.
Odpovídala mi jen paní z vymahani plateb s tím, že jsem souhlasil s jejich VOP, tedy je smluva platná a zaplatit musim. To se opakuje stale dokola.
Ať jim napiši cokoli, reakce stále stejná, zaplaťte, pak teprve ukončíme Vaše členství. Nebudu platit za něco, o čem jsem nevěděl a nevyužíval.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.3.2020 21:56, před 5 lety

Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.9.2020 21:25, před 4 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel se také může přidat k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webových stránkách www.neferoveseznamky.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.