Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, objednala jsem dvoje hodinky Bering v akci Black Friday, oboje za cenu 1890,- i s Garancí doručení za 25Kč, celková cena i s doručením přes Zásilkovnu měla být 3864,-. Dne 12.12.2019 mi bylo potvrzeno, že jsou hodinky objednané. Následně mi 26.12.2019 přišel email pouze se stornem objednávky - ze strany prodejce, bez vysvětlení. Po mém ohrazení emailem mi prodejce emailem nabídl, že mi v lednu po aktualizaci pošle novou nabídku, to udělal. Dokonce mi nabídl původní cenu - z Black Friday plus slevu 5%, s čímž jsem i přes prodlení souhlasila a velmi mě toto jednání potěšilo. Ovšem po naskladnění hodinek cenu změnil na aktuální, ale poskytl mi slevu 7%, dámské za 4184,10 a pánské za 6157,48, celkem i s poštovným a garancí doručení tedy: 10425,67,- s čímž jsem nesouhlasila a trvala na původní dohodnuté ceně. Načež prodejce opět objednávku tentokrát s omluvou stornoval, k mému požadavku na dodržení původní smluvené ceny se ovšem nijak nevyjádřil.
Bering Solar 14426-001 a Bering Titanium 15239-727
Byla bych ráda pokud by prodejce dostál svému závazku a prodal mi zmíněné hodinky za původní cenu - t.j.1890,- každé. Emailové dohadování už mě stálo hodně času a navíc mě velice rozčílilo - s ohledem na zkažené Vánoce a nyní i výročí. Nevím do jaké míry může obchodník měnit ceny již objednaných produktů, mám za to, že se jedná o klamavou reklamu, případně nekalé obchodní praktiky. Děkuji za pomoc a případné informace.
|
Tweet |
Vzniklou smlouvu (včetně dohodnuté ceny) lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů.
Jako zákonný důvod připadá pouze následná nemožnost plnění, kdy se dluh stane nesplnitelným až po vzniku závazku (např. zboží se přestalo vyrábět). Ovšem musí se jednat o objektivní stav. Plnění není nemožné, lze-li dluh splnit za ztížených podmínek, s většími náklady, s pomocí jiné osoby nebo až po určené době.
V případě, že je uveřejněna nabídka na internetových stránkách, je jejím přijetím smlouva uzavřena. Pokud se prodávajícímu zvýší náklady na obstarání zboží, nemůže to jít k tíži spotřebitelky. Pro spotřebitelku platí cena, která byla uvedena v kupní smlouvě. Jakmile je smlouva jednou uzavřena jsou strany povinny plnit podle smlouvy řádně a včas. Jedině kdy by došlo ke zjevné administrativní chybě, že spotřebitelka nemohla v dobré víře předpokládat, že by byl výrobek za uvedenou cenu skutečně prodán, může prodávající namítat neplatnost smlouvy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.