Společnost


ENVONA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:139
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#39767Odstoupení od přihlášky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 6 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
15.02.2020, před 5 lety

Karin Zorníková Ing.

Znění stížnosti

16.8.2017 jsem podepsala Přihlášku k výběrovému řízení-domácnost a firmy na vyhledání levnějsího dodavatele energií.Poto mně začali chodit různé nábídky písemně i telefonick s tím že Envona napsala po každé nabídce, že ta předchozí neplatí. Prtože takovýto postup nebyl důvěryhodný tak jsem 5.6.2018 odvolala plnou moc a souhlas se zpracováním osobních údajů Odpověď 3000 Kč pokuta-zaplatila a vzápětí jsem dne 24.7 2018 poslala Výpověď přihlášky k výběrovému řízení. Odpověď 3000 Kč pokuta-zaplatila jsem. Po 3 měsících výpovědní lhůty nebyly schopni odpovědˇět( urgováno telefonicky i Mailem,žádná odpověď.4.2.2020 poslali dopis, na pokutu 1500 Kč, že jsem si nevybrala dodavatele,i když jsem obchodním zástupcem byla poučena, že výběr je dobrovolný.(odpověď na můj přímý dotaz při uzavírání Přihlášky). Podle mého je to vydírání peněz a hlavně na jakési složence není ani variabilní symbol správný variabilní symbol.Bohužel jsem naletěla na "šmejdy".Nejsem ochotna už nic platit. Zorníková Karin


Produkt

Přihláška č.1131608201701


Požadované řešení

Chci, abyste jim vysvětlil, že když dá občan jednou výpověď tak je obecně známo, že tato výpověď platí.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.2.2020 11:21, před 5 lety

Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Co se týče smluvní pokuty při ukončení závazku, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.

Jestliže by ujednání o smluvní pokutě, bylo sjednáno přímo v těle smlouvy a spotřebitel by s ním souhlasil, bylo by možné konstatovat, že byl poplatek ujednán. Jestliže však byla informace o poplatku uvedena nejednoznačně nebo vůbec, není podle našeho názoru jeho vymáhání po spotřebiteli oprávněné.

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.

V případě, že uplynula již delší lhůta od uzavření dané smlouvy, popřípadě o právu na odstoupení spotřebitel poučen byl, je na místě podat výpověď dané smlouvy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.3.2020 19:49, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.