Počet nahlášených stížností: | 190 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Měl jsem více než 3 roky internet od UPC a z důvodu stěhování + nemožnosti UPC poskytnout internet na nové adrese jsem vypověděl smlouvu. Při výpovědi mi zaměstnanec UPC řekl, že pokud budou příští nájemci mého bytu používat UPC, nebudu muset hradit žádnou pokutu. Rozhodl jsem se vyjít vstříc společnosti UPC a při hledání nových nájemců jsem vybral ty, kteří mají zájem o internet od UPC. Smlouvu ale chtěli mít samozřejmě napsanou na sebe a navíc chtěli od UPC i televizi, tak jsem nechal moji smlouvu vypovědět. Po měsíci mi přišlo opravné vyúčtování, kde i přesto požadují smluvní pokutu 1400 Kč. Moji reklamaci UPC zamítnulo s tím, že nedošlo k přepsání mojí smlouvy.
UPC internet 300+
Zrušení smluvní pokuty 1400 Kč a zaslání opravného vyúčtování, které bude toto reflektovat.
|
Tweet |
V řešené věci máme za to, že dohodu mezi společností UPC Česká republika, s.r.o. a spotřebitelem nelze vykládat tak přísně formálně, jak činí společnost. Spotřebitel podle našeho názoru dohodu, podle které mu měla být odpuštěna smluvní pokuta/poplatek za předčasné ukončení smlouvy (ze stížnosti nevyplývá, jaké povahy požadovaná částka přesně je) dodržel. Z uvedené stížnosti vyplývá, že spotřebitel zajistil společnosti nové odběratele služby, kteří navíc pravděpodobně hradí vyšší tarif, poněvadž čerpají větší počet služeb.
Ohledně smluvní pokuty za ukončení smlouvy platí následující:
Všeobecné obchodní podmínky společnosti UPC Česká republika, s.r.o. obsahují sankci za ukončení smlouvy. Již toto ustanovení by mohlo být na hraně zákona, protože § 1799 občanského zákoníku požaduje při sjednávání formulářových smluv (tzv. „ber nebo nech být“), aby při uzavření smlouvy byla slabší strana (v tomto případě spotřebitel) seznámena s doložkou, ve které jsou upravena práva a povinnosti smluvních stran. Ani v doložce ale nesmí být ustanovení, které by slabší strana nemohla rozumně očekávat. Je tedy na zvážení, zda byl význam doložky slabší straně dostatečně vysvětlen. Společnost musí prokázat, že tomu tak bylo. Mimo to také Ústavní soud ve svém rozhodnutí sp. zn. I. ÚS 3512/11 už jednou rozhodl, že smluvní pokuty uvedené pouze v obchodních podmínkách jsou zakázány. Pokud by taková pokuta byla uvedena pouze v obchodních podmínkách, jednalo by se neúčinné ujednání.
Ohledně poplatku za předčasné ukončení smlouvy v režimu zákona č. 127/2005 Sb. platí následující:
Ustanovení § 63 odst. 1 písm. p) zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, umožňuje společnosti účtovat poplatek za předčasné ukončení smlouvy uzavřené na dobu určitou ve výši maximálně jedné pětiny součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedné pětiny součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek. Informace o možném účtování poplatku musí být jasným a srozumitelným způsobem uvedena ve smlouvě, rovněž nesmí být pouze v obchodních podmínkách.
Pokud spotřebitel s poplatkem nesouhlasí, měl by jej reklamovat. Učinil-li tak, ale reklamace byla společností zamítnuta, má možnost obrátit se s námitkou na Český telekomunikační úřad do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace. Podáním námitky se však neoddaluje splatnost poplatku. Český telekomunikační úřad však v odůvodněných případech může na žádost spotřebitele rozhodnout, že povinnost zaplatit poplatek odkládá až do rozhodnutí o námitce. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci ČTÚ na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda podnikatel postupoval správně, či ne.
Dobrý den, pane Pospíšile,
z Vašeho popisu vyplývá, že už jste se na nás obrátil s reklamací. Je mi to líto, ale v takovém případě je vyjádření, které jste obdržel, naše konečné stanovisko.
Přeji Vám pěkný den.
Martina Bakerová
Péče o zákazníky
Dobry den. Jak vidite, UPC odmita tuto nalezitost jakkoliv resit. Takze dalsi krok je podat namitku na Cesky Telekomunikacni Urad, spravne?
Pro upresneni, smluvni pokuta je 6krat vyssi, nez na jakou maji ze zakona narok.
A take jsem zjistil, ze mi nauctovali pausal navic i pres to, ze vypovedni lhuta jiz vyprsela a smlouva byla radne ukoncena.
Přesně tak. Pokud byla reklamace neúspěšná, ale spotřebitel má stále za to, že je jeho nárok oprávněný, může se s námitkou obrátit na ČTÚ. Další informace a vzor lze nalézt zde: https://www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci.
Pokud společnost naúčtovala ještě další částku, která účtovaná být neměla, tu je nutné před námitkou k ČTÚ ještě reklamovat. A to nejpozději do dvou měsíců od vyúčtování. Aby neuplynula lhůta pro podání námitky u první reklamace, lze podat námitky samostatně. Vzhledem k tomu, že je efektivní řešení situace prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz velmi málo pravděpodobné, stížnost uzavíráme.