Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#39799Závazek sjednaný na základě chybné informace zaměstnance společnosti

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 3 dny 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.02.2020, před 5 lety

Michaela Neuvirtová

Znění stížnosti

Zákazníkem společnosti O2 jsem přes 15 let. Sjednaný závazek u společnosti mi končí 22.2.2020. K tomuto datu jsem chtěla od společnosti odejít, protože mám výhodnou nabídku přejít k jinému operátorovi (O2 Family). V listopadu 2019 jsem na stránkách O2 objevila nabídku ke stávajícímu tarifu navýšit data bez zvýšení ceny. (Tarif jsem měla O2 FREE a navýšení dat bych získala přejitím na tarif FREE + Modrý). Vzhledem k tomu, že již v tu dobu jsem věděla, že v únoru 2020 chci závazek u společnosti ukončit, nový tarif bych si rozhodně nesjednala, měl-li by se mi stávající závazek prodloužit. Zda se závazek prodlouží jsem ale na webových stránkách nikde nenašla. Proto jsem se obrátila na operátora O2 (přes chat na webu) s žádostí o informaci, zda při sjednání tarifu FREE + Modrý, mi zůstane závazek do 22.2.2020. Toto mi operátorka potvrdila. Na základě této informace jsem si tedy tarif FREE + Modrý sjednala. Nyní v únoru, cca 12 dní před koncem závazku, jsem telefonicky kontaktovala O2 s tím, že chci smlouvu vypovědět a dále si již žádný závazek u společnosti nezřizovat, a to k 22.2.2020 - tedy bez sankce. Operátorka mi ale sdělila, že sjednáním tarifu FREE Modrý se mi závazek prodloužil do 19.11.2021. Když jsem jí sdělila, že tarif FREE Modrý jsem si sjednala na základě informace od operátora ohledně neprodloužení závazku, bylo mi sděleno, že mi to operátorka sdělila špatně, ale že závazek jsem si hold sjednala. Na základě tohoto telefonického hovoru mi operátorka zadala u společnosti stížnost, na jejíž vyřízení mají 30 dnů. Nepředpokládám tedy, že bude vyřešena do 22.2.2020 a já bych nerada propásla datum, kdy (dle mého názoru oprávněně) mohu od společnosti odejít bez sankce.
Když jsem si v listopadu 2019 na chatu ověřovala informaci ohledně prodloužení/neprodloužení závazku, udělala jsem si výstřižek onoho chatu, který mám k dispozici. (Pro případ, že by došlo k této situace, ke které k mému nemilému překvapení skutečně došlo).
Vím, že stížnost, jež mi operátorka u společnosti založila, ještě není vyřešena, avšak s ohledem na mé ne zrovna pozitivní zkušenosti se společností O2, nepředpokládám její kladné vyřízení.


Požadované řešení

Mnou požadované řešení je výpověď závazku u společnosti O2 k 22.2.2020 bez sankce.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.2.2020 10:09, před 5 lety

Byl-li při nabízení služby užit nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí v oblasti elektronických komunikacích Český telekomunikační úřad. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad s podnětem, že byl porušen zákon. Spotřebitel může také žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany společnosti.

Pokud spotřebitel s postupem společnosti nesouhlasí, měl by uplatnit reklamaci. V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.2.2020 11:53, před 5 lety

Dobrý den,

přechod na nové tarifní portfolio se závazek neobnovuje. Děje se tak pouze v době, kdy je zákazník v tzv. prolongačním okně, což byl bohužel Váš případ a vzhledem k tomu, že se jste objednávku nakonec zadávala sama přes web, byla jste o tom informována přímo v dané objednávce a také v jejím shrnutí.
Určitě jste ale měla být na tuto možnost i upozorněna v chatové konverzaci, což se nestalo. Nastavil jsem Vám tedy původní závazek od 22. 2. 2018 s platností do 21. 2. 2020. Současně jsem také napsal řešiteli Vaší výpovědi, aby Vás kontaktoval co nejdříve a výpověď s Vámi dořešil.

S pozdravem

Martin Stalmach
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
20.2.2020 15:58, před 5 lety


Michaela Neuvirtová

Děkuji mnohokrát dTestu za vyjadreni, které dozajista napomohlo k reakci O2. Závazek mi byl skutečně vrácen do původního stavu. Nicméně dovolím si ještě připsat poznámku ohledně následujícího jednání s O2. Ze společnosti mě ohledně dořešení nikdo nekontaktoval. Tedy včera jsem tam zavolala sama a začala řešit výpověď, kdy mi byl operátorem sdelen další postup. V pořádku. Neříkal nic o žádném poplatku. Druhý den mi přišla SMS a email, ať uhradím depozitni poplatek 99,--.znovu tedy volám na infolinku s dotazem, o co se jedná.. Specialistka dobu zjišťuje, jak ze to je.. Poté mi sdělí, ať toto neplatím, že tuto částku by po mě společnost chtěla, kdybych s číslem odešla od společnosti již před 22. (což nechápu, jak by tedy šlo, když mi nejprve má být zaslán cvop kód a až po jeho potvrzení bude výpověď potvrzena). Dal už jsem se ale nevyptavala, neboť se mi zdálo, že specialistka si je velmi nejistá. Jistá si však ale byla v tom, když po mě chtěla informací, proč odcházím (kterou jsem jejím kolegům sdelovala už několikrát) a dále mi celkem neurvale sdělila, že teda nechápe proč jdu pryč, když mi může za stejnou cenu nabídnout, to samé co jinde akorát s tretinovymi daty..ale to mi prý může být jedno, když je stejnak moc necerpu.. No co na to říci..O2 opět nezklamalo..doufam jen, že mi teď dorazí cvop kód a výpověď už bude dořešena..

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.2.2020 16:15, před 5 lety

Dobrý den,

depozit na smluvní pokutu Vám byl vystaven z důvodu toho, že prvotní výpověď byla podána 10. 2. 2020 a první možné datum přenosu tak teoreticky bylo 20. 2. 2020 (po 10 dnech), proto systém automaticky vystavil depozit (závazek je do 21. 2. 2020). Depozit však skutečně není potřeba hradit, neboť nakonec přenos čísla bude proveden až po jeho ukončení.
Přenosový kód Vám byl již zaslán poštou, avšak naleznete jej také v Moje O2 v sekci Dokumenty.

S pozdravem

Martin Stalmach
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.3.2020 11:21, před 5 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
21.3.2020 12:32, před 5 lety


Michaela Neuvirtová

Hodnocení: