Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#39806Reklamační řízení

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 28 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
17.02.2020, před 5 lety

Michal Šolc

Znění stížnosti

Před vánoci jsme koupili v AAA Auto ojetý vůz VW Passat SPZ 1SL 2570, přes vánoce jsme neměli čas ho užívat a neměli jsme ani velký TP, protože AAA Auto ho posílá poštou do 14 dní. Po vánocích jsme auto jeli přehlásit a nastali potíže. Auto přestalo startovat, nefungovalo topení a další elektronika vozu. Jeli jsme tedy do servisu, aby nacenili opravu vozu. Cena opravy by podle odborného servisu byla víc než polovina kupní ceny vozu. Jeli jsme tedy na pobočku auto reklamovat. Vyplnili jsme jejich protokoly ohledně reklamačního řízení, napsali jsme, že požadujeme vrácení peněz a že prý se nám brzy ozvou. Po pár dnech přišlo vyjádření z reklamačního. Máme nárok na výměnu vozu za jiný ve stejné nebo vyšší cenové kategorii a měli jsme týden na vyjádření, zda s tím souhlasíme. Po týdnu hledání jiného auta jsme spolu s prodejci vybrali jediné nebourané, nestočené auto a podle prodejců mělo být 100% stavu. Nechali jsme si ho převést na pobočku na zkušební jízdu. Avšak ani po 6 dnech čekání auto nedorazilo (prý z důvodu špatné převodovky) a tak jsme se rozhodli, že s nabídkou výměny vozu nesouhlasíme a chceme vrátit peníze. Nechali jsme si od manažera pobočky podepsat odstoupení od kupní smlouvy a byli jsme ujištěni, že se nám za pár dní ozvou z reklamačního. Je to už více jak týden a stále nás nikdo nekontaktoval a ani my nemůžeme nikoho kontaktovat. Očividně je reklamační oddělení na Marsu, protože ani sám manažer pobočky nic neví a nic vědět nechce. Rád bych se tedy dozvěděl, jak máme dál postupovat. Předem děkuji za prostudování této stížnosti.


Produkt

Prodej osobního automobilu


Požadované řešení

Požadujeme odstoupení od kupní smlouvy vrácení peněz v plném rozsahu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.2.2020 11:10, před 5 lety

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel podle zákona žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu. Co se týče výměny věci, § 2169 odst. 1 občanského zákoníku neumožňuje řešit reklamaci výměnou za jinou věc, leda za stejnou věc bez vad.

Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě.

Smluvně však mohl být sjednán i jiný postup (pro spotřebitele příznivější). Jestliže by byla smluvně sjednána výměna auta, může se spotřebitel domáhat řádného plnění smlouvy.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.3.2020 12:31, před 5 lety

Vážený pane Šolci,
mám informaci, že Vaše záležitost by měla být vyřízena. Předpokládám, že kolegové na pobočce s Vámi vše zdárně dořešili. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
10.3.2020 12:38, před 5 lety


Michal Šolc

Dobrý den, ano již je vše vyřešené po nekonečných dohadech a aroganci ze strany manažerů pobočky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.4.2020 14:27, před 5 lety

Dobrý den,
záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.5.2020 17:54, před 5 lety

Vzhledem k tomu, že se nepodařilo spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, stížnost uzavíráme. Spotřebitel má možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.