Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Zimní boty byly zakoupeny v Ústí nad Labem. Reklamaci jsem se snažila vyřešit v Chomutově, konkrétně na prodejně v Oc Chomutovka. Bohužel chování prodavaček bylo arogantní a neadekvátní. Boty mi odmítly reklamovat s tím, že na prodejně už zimní nemají, tudíž si mám vybrat boty jarní. Ačkoliv já požaduji tytéž boty. Vrácení peněz dle nich též není možné. Na botě se ani ne po 3 měsících od koupi utrhl cvoček na tkaničku.
Značka Jenny Fairy Model Jenny Fairy WSN722-45 Kód produktu 2230003920984
Požaduji obuv vyměnit za ty samé.
|
Tweet |
Ohledně místa, kde lze práva z vad uplatnit a ohledně zákonné lhůty pro vyřízení reklamace uvádíme následující. Dle § 2172 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že práva z vady se zásadně uplatňují u prodávajícího, u kterého byla věc koupena. U jiné osoby by měl spotřebitel uplatnit právo z vady pouze tehdy, domluvil-li se na této osobě s prodávajícím předem a je-li tato osoba v místě pro spotřebitele bližším, než je místo, ve kterém je prodávající. Dle § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, platí, že prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků a nabízených služeb, případně i v místě nebo sídle podnikání. O přijetí výrobku k reklamaci rozhoduje pracovník ihned, ve složitějších případech do 3 pracovních dnů. Vyřízení reklamace, jak je uvedeno výše, má proběhnout zásadně do 30 dnů od jejího uplatnění. Ustanovení § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, rozvádí i další povinnosti prodávajícího v souvislosti s reklamačním procesem, proto na dané ustanovení tímto odkazujeme.
Ohledně nároků z vadného plnění uvádíme následující. Pokud věc nemá deklarované nebo sjednané vlastnosti, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit.
V případě odstoupení od smlouvy se dle § 2004 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, závazek zrušuje od počátku. Tzn., že strany si musejí vrátit to, čím původně plnily. Jestliže tedy kupující za zboží zaplatil penězi a nevyžil žádnou poukázku atp., není možné, aby mu takovou formou byly vráceny prostředky, které na koupi vynaložil. Stejně tak není možné nutit k odběru jiného zboží.
Jednání prodávajícího tak, jak je popsáno ve stížnosti, není v souladu se zákonem a eventuálně by mohlo být sankcionováno ze strany dozorového orgánu, kterým je Česká obchodní inspekce. Prodávající totiž zcela nedůvodně odmítá přijmout věc do reklamačního řízení. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.