Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
- zboží zakoupeno 2.12.2018 na Alza.cz Kladno
- 19.1.2020 předáno na reklamaci
- 16.2.2020 sms o vyřízení reklamace formou výměny
- 17.2.2020 vyzvednutí zboží na prodejě Kladno, dle informace od prodavačky výměna za nový telefon
- doma po sundání folie z telefonu zjištěny vady na displeji, okamžitě jsem jela zpět na prodejnu, zde informace, že servis mění za repasovaný telefon
- informování Alza.cz na reklamační lince, dle jejich názoru je vše v pořádku, nabídnut mi byl poukaz v hodnotě 1500 Kč jako omluva, to jsem odmítla a požádala o opravu svého původního telefonu nebo výměnu za nový, požadavku nebylo vyhověno
Apple Iphone 8 Plus 64GB Zlatý, sériové číslo 358631091231951, po vyřízení reklamace mám doklady včetně krabičky a příslušenství od původního telefonu, ale nyní repasovaný telefon se sériovým číslem 357400093693167
Žádám o opravu telefonu se sériovým číslem 358631091231951, pokud není možné tento telefon opravit, žádám o výměnu za nový kus dle §2169 Odst.1 zák. č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník
Do reklamace jsem předala telefon bez vnějšího poškození, to samé potvrzuje doklad o sepsaných závadách, ve kterém stojí, že telefon je bez viditelných mechanických a jiných poškození. Ve zprávě ze servisu ovšem stojí "škriabančeky, obitý"!
|
Tweet |
Dle ustanovení § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, prodávající může řešit reklamaci výměnou zboží za nový kus. V takovém případě však musí jít o skutečně nové zboží, nikoliv již použité nebo např. repasované. Pokud tedy prodávající vyřídil reklamaci tím, že spotřebitelce dodal zboží, které nebylo nové, nebyla reklamace vyřízena správně.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.