Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
Dne 18.2.2020 jsem navštívila prodejnu Lidl na stanici Želivského. Ačkoliv v letáku, Řecký týden, byla inzerována krůtí prsa v celku v ceně 159 Kč, v prodejně u regálu velkou červenou vizitkou rovněž tato cena byla vyznačena. Protože speciálně v této prodejně se mi tento případ již stal, ověřovala jsem si cenu na přístroji k tomu v prodejně k dispozici, který ukázal cenu 175 Kč. Na balíčku ovšem tato cena opravena nebyla. U pokladny mi slečna, nebo paní pokladní odmítla maso účtovat jako slevu a tvrdila, že stojí
220 Kč za kg, což je naprostý nesmysl. Nebo proč tedy jsou letáky s jinými cenami vůbec tištěny a akce vyhlašovány, když se to pak řídí podle pokladní, jak se jí to zdá. Absolutně odmítala si cokoliv zjistit a tvrdila, že cena 220 Kč je správná. Chápu, že slev je hodně a třeba si každou nepamatuje, ale měla by si to zjistit a pak nevím, proč správnou cenu neukáže pokladna, když kontrolní přístroj to podle kódu zvládne. Jak jsem již uvedla, v této prodejně se mi to stalo již opakovaně.
krůtí prsa v celku chlazená, bez kosti za 159 Kč ( sleva 23%) v Řeckém týdnu
Byla bych ráda, kdyby to fungovalo správně jako jinde a pokladní se, zejména po upozornění, informovala o správnosti.
|
Tweet |
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitelky dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Prodávající je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitelku o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti.
Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitelka může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele (https://www.coi.cz/podatelna/).
Dobrý den, paní Nováková,
pokud zboží ve Vašem vozíku byla skutečně chlazená krůtí prsa v celku a bez kosti, pak se jednalo o chybu. za chybné namarkování zboží a s tím spojené nepříjemnosti se velmi omlouváme. Při příští návštěvě se obraťte prosím s pokladním dokladem na náš personál. Celou situaci s Vámi vyřeší vedoucí prodejny nebo jeho zástupce.
S pozdravem
Lidl Česká republika
Děkuji za odpověď. Vše byl, myslím, pouze lidský faktor. Jinak moje zkušenosti jsou dobré. Přeji mnoho spokojených zákazníků.
S pozdravem
Nováková S.