Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, také jsem naletěl společnosti be2 seznamka. Dne 11.9.19 jsem si zakoupil a zaplatil měsíční VIP členství a předpokládal jsem, že po měsíci mi účet pozastaví, případně dále zruší ale členství mi bylo prodlouženo bez mého vědomí, skryté malým písmem kdesi. Žádné upozornění mi nepřišlo, pouze, že dlužím 2.530Kč. V té době jsem byl v nemocnici a zjistil jsem to až později, takže jsem bohužel nestihl poslat výpověd, ke které došlo až dne 13.2.2020. Mezitím došlo k předání sporu cizí vymahačské agentuře Tesch mediafinanz Inkassogesellschaft, která chce již 5.500Kč za služby které jsem si neobjednal. A déle to prý podstoupí nějaké další Ukrajinské společnosti. Co mám prosím dělat? Nevím si s tím rady, mají na vymáhání nárok, když jsem výpověd zaslal později a nestihl jsem 14denní lhůtu, jelikož jsem byl v nemocnici? Přijde mi to jako podvod na lidi. Děkuji
seznamka
Bezodkladné zrušení členství a zastavení vymáhání nesmyslného dluhu s penálem a podstupováním dalším společnostem.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.
Preventivně uvádíme, že vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci). Spotřebitel se nemůže tímto způsobem dostat do registru dlužníků. Pokud by společnost hrozila exekucí na údajně dlužnou částku, platí, že případnou exekuci by musel nařídit nejprve soud. Doposud neevidujeme jediný případ, kdy by se společnost obrátila na soud.
Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitel přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com
Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.
Děkujeme Vám.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.