Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Instalovali jsme nový kotel Dakon DOR F 24 a to 19,3.16 jako náhradu za nefunkční kotel téže značky a výkonu. Přesně po ukončení záruky začal kotel téci. Výrobce - pracovník se mi vysmál, že mi to řešit nebude, ať si koupím další kotel ve slevě. Případnou recenzi cenzurují. Kotel nelze opravit, prosakoval od prvního dne provozu a je v místě zrezivělý Firma vyrábí beze změn kotel od roku 1965, jediná změna byla zmenšení síly plechu z 6mm na 4 mmm. Firma nemá zájem cokoliv na kotlech měnit, je v podstatě nyní neprodejný i přes velké slevy.Že kotle nyní kupují starobní důchodci je jim jedno. Pomozte všem postiženým proti šmejdům.
Josef Hanus, Putim 28, 397 0´01 Pí. P: Konstruktér, projektant, kovo živnostník - po úrazu již nepodnikám- jenom pracuji pro sebe.
Běžná životnost plechového kotle se uvádí 16 roků, náš první kotel Dakon vydržel v provozu 28 roků.
Kotel je velmi špatně řemeslně pracován, netěsné - studené svary apod.
Snažím se s děravým kotlem dokončit alespoň sezonu. chemicky stabilizovat rez a změnit na těsnící výplň. Děkuji za zájem.
Jedná se o Kotel Dakon DOR F 24 7 - 24 kWna tuhá paliva, hnědé uhlí
Požaduji, aby si firma odvezla kotel k řádné opravě v termínu 30 dnů
Nebo finanční náhradu - Vrátit cenu kotle, zmenšenou o 3 roky provozu.
Nákupní cena byla 25.254,- Kč
Zůstatková cena 20.498,- Kč Žádám proto jako alternativu vrátit tuto částku a firma si kotel odveze.
|
Tweet |
V popsaném případě by se mohlo jednat o nesplnění jakosti při převzetí. Konkrétně by mohlo jít o to, že věc nemá vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal, což je v rozporu s ustanovením § 2161 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Práva z vadného plnění je kupující oprávněn uplatnit tehdy, pokud se během dvou let od převzetí zboží vyskytla na tomto zboží vada. Dle našeho názoru je třeba vykládat spojení "vyskytne se vada" ve smyslu § 2165 občanského zákoníku tak, že stačí, pokud v této dvouleté lhůtě vada vznikla, ačkoliv k jejímu "objevení" mohlo dojít i po dvouleté lhůtě. Upozorňujeme na to, že jde o výklad, který je mezi právními teoretiky velmi diskutovaný, není jediný možný a bohužel k němu neexistuje jednoznačná judikatura vyšších soudů. Lhůta, po kterou lze právo z vad uplatnit, je podle našeho názoru obecná tříletá promlčecí lhůta. Kupující má tedy možnost uplatnit práva z vadného plnění do tří let od okamžiku, kdy se o vadě dozvěděl, resp. dozvědět mohl a měl (viz ustanovení § 619 a § 629 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).
Pokud věc nemá deklarované nebo sjednané vlastnosti, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 občanského zákoníku primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit.
V případě odstoupení od smlouvy se dle § 2004 odst. 1 občanského zákoníku závazek zrušuje od počátku. Tzn., že strany si musejí vrátit to, čím původně plnily. Jestliže tedy kupující za zboží zaplatil penězi a nevyžil žádnou poukázku atp., není možné, aby mu takovou formou byly vráceny prostředky, které na koupi vynaložil. Stejně tak není možné nutit k odběru jiného zboží.
Vedle výše popsané tzv. zákonné záruky pak existuje i tzv. smluvní záruka. Tou může prodejce spotřebiteli nad rámec zákonné povinnosti garantovat, že si věc podrží sjednané vlastnosti i po dobu delší, než jak ji vymezuje zákon. Tato smluvní záruka se řídí podmínkami, které si mezi sebou strany ujednají.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.