Počet nahlášených stížností: | 91 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 12.12.2019 jsem si na internetovém obchodě modryholub.cz objednala zboží v celkové hodnotě 741 Kč (cena zahrnuje také pojištění zásilky a balné). Při platbě do 3 dnů obchod slibuje dárek. Objednávku jsem uhradila bankovním převodem týž den. Dne 3.2.2020 jsem se dotazovala na přiloženém e-mailu info@modryholub.cz na stav mé objednávky. Bylo mi odpovězeno dne 5.2.2020, že se má platba bohužel nesparovala, což se stává v případě nežádaného variabilního symbolu (VS) nebo chybného zadání VS a byla jsem vyzvána k zaslání potvrzení o provedené transakci. Potvrzení z banky jsem obratem poslala na e-mail info@modryholub.cz dne 6.2.2020. Neshledala jsem žádné pochybení z mé strany co se týče VS nebo č. účtu. Nikdo se mnou nadále nekomunikuje i přesto, že jsem se znova zajímala o stav mé objednávky dne 13.2.2020.
Dámská dlouhá mikina Mellisa - Grigio, L Barva: Grigio, Velikost: L; Dámská elegantní šála v různých barvách - Il nero Barva: Il nero
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Bylo-li zboží řádně zaplaceno, což lze doložit kupř. dokladem o zaplacení, výpisem z účtu apod., má spotřebitel nárok na jeho dodání. Vyskytne-li se případně chyba ve zpracování transakce na straně banky společnosti, je za to odpovědná společnost. Jedná se o její "sféru vlivu" a v závazkových vztazích platí, že za tento problém nese odpovědnost sama společnost, nikoli spotřebitel.
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelovi tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.