Počet nahlášených stížností: | 129 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, řešil jsem u ČP škodní událost jako poškozený. Moje vozidlo bylo vyhodnoceno na totální škodu s částkou 89 000,-Kč. Následně bylo z strany pojišťovny posláno do aukce, kde bylo vydraženo za 45 500,-Kč. Obdržel jsem tedy od ČP částku 43 500,-Kč s tím, že zbytek dostanu z kauce. Ovšem kauce nedopadla, výherce vozidle nechtěl, tak proběhla opět kauce, která již proběhla v pořádku ovšem za částku 41 000. Následně jsem tedy kontaktoval ČP s tím, zda by mi mohli zaslat zbytek rozdílu peněz, kde jsem byl ovšem stále chlácholen tím, že napíšou poznatek paní, která řeší mou škodní událost. Toto bylo zhruba 7x kdy paní nebyla nikdy k dispozici. POté mi sama zavolala s tím, že věc do druhého dne vyřeší a od té doby uběhlo již několik měsíců a stále se nic neděje. Nechtěl jsem se snižovat až ke stížnosti, ovšem očividně to jinak nejde.
7096525
Rád bych již obdržel zbytek peněz, nejedná se o závratnou částku, ovšem ani zadedbatelnou a přijde mi absurdní, že i po zhruba několika měsících a 10 telefonátech či chození na pobočky ČP stále není věc vyřešena.
|
Tweet |
Pojišťovna má ze zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla povinnost nahradit poškozenému škodu způsobenou provozem vozidla uvedeného v pojistné smlouvě. Za škodu se považuje újma vzniklá poškozením věci a ušlý zisk. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Nesouhlasí-li spotřebitel s postupem pojišťovny, má možnost podat proti tomuto postupu stížnost. Stížnosti se doručují na adresu pojistitele Česká pojišťovna a.s., P. O. BOX 305, 659 05 Brno a vyřizují se písemnou formou, pokud se strany nedohodnou jinak. Nereaguje-li pojišťovna na stížnost nebo ji zamítne, může se spotřebitel obrátit i na Českou národní banku, Na Příkopě 28, 115 03 Praha 1, která je orgánem dohledu nad pojišťovnictvím.
Obecně je k mimosoudnímu řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelem (pojistníkem, pojištěným, oprávněnou osobou) u pojištění příslušná Česká obchodní inspekce. Českou obchodní inspekci lze kontaktovat na adrese: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Více informací naleznete na www.coi.cz, Email: adr@coi.cz, Web: adr.coi.cz.
Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před Českou obchodní inspekcí je skutečnost, že se stěžovateli nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou.
Vážený pane Kuklíku,
děkujeme za Váš podnět, na základě kterého jsme přistoupili k prošetření celé záležitosti.
S ohledem na ochranu osobních údajů a dále na povinnost mlčenlivosti, která je nám zákonem o pojišťovnictví uložena, Vám bude v co nejkratším možném termínu zasláno vyjádření na Vaše kontaktní údaje.
S pozdravem
Kancelář ombudsmana
Generali Česká pojišťovna a.s.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.