Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dobrý den,
19.12.2018 jsem zakoupil v e-shopu tento fitness náramek(www.alza.cz/huawei-band-2-pro-black-d5117915.htm). Zhruba po roce používání, na začátku ledna tohoto roku, se začal u náramku rozpadat řemínek. A to na více místech. Řemínek je z gumy a ta začíná být zjevně zpuchřelá. Aktuálně už se náramek nedá nosit, protože brzo se guma rozpadne tak, že už by na ruce vůbec nedržel (mohl by se ztratit). Náramek jsem tedy odnesl k reklamaci.
Reklamace ale byla zamítnuta s tím, že výrobek vykazuje známky mechanického poškození. Což je v případě řemínku lež. Tam je poškození zjevné jen rozpadem gumy. Pouze display je lehce poškrábaný, ale vše plně funkční. Náramek používá přítelkyně a nikdy nebyl nijak mechanicky poškozen, ani vystaven nějaké velké mechanické zátěži. Využívala ho pouze k běžnému nošení, pro běhání a pro monitorovaní spánku. To jsou vše aktivity, ke kterým je určen.
Po zamítnutí, jsem reklamaci rozporoval a nechal ještě posoudit přímo na reklamačním oddělení Alzy. Bohužel byla opět zamítnuta.
Huawei Band 2 Pro Black
Výměna řemínku (každá část je pouze na malém šroubku, takže by to nemělo být vůbec komplikované) nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Spotřebitel nemůže uplatnit práva z vad, které sám způsobil. Prodávající neodpovídá ani za běžné opotřebení věci.
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.