Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý deň!
Ako veľa ľudí aj ja mám veľmi negatívnu skúsenosť so spoločnosťou be2/ Academic singles. Zaregistrovala som sa a zaplatila registračný poplatok vo výške 156 kč. Ani som si neuvedomila, že ubehol mesiac až keď som zistila, že mi bola strhnutá čiastka 2247kč. Vobec som nevedela za čo, pretože som si nič u nich neobjednávala, nežiadala o žiadne prémiové členstvo a ani neobdržala od nich žiadne upozornenie.
Až po následnom pátraní som zistila, že sa jedná o podvodnú spoločnosť, ktorá toto praktizuje už dlhšie a okradla takto x ľudí.
Automaticky aktivujú a predĺžia prémiové členstvo a potom len strhávajú peniaze.
Celý tento postup je v úplnom rozpore s ich VOP, kde majú uvedené, že pred využitím spoplatnenej služby bude zákazník upozornený a zmluvný pomer sa uskutoční tým, ze zákazník bude akceptovať platobný závazok na príslušných internetových stránkach/aplikáciach kliknutím na pole "Potvrdiť", než bude platený servis sprístupnený, bude zákazník výslovne upozornený na to, že služba je platená.
Nič z toho nie je pravda, tak ako zbytok podvedených zákazníkov ani ja som nebola na nič upozornená a už vobec som s s tým nesúhlasila a nikde to nepotvrdzovala.
Spoločnosť má viacero fiktívnych emailových adries na zákaznické centrum, kde pošlete email a ten sa vám vráti.
Ďalšia lož z ich strany- na stránkach majú uvedené, že zrušenie členstva je možné v sekcii Profil/vlastnosti- pritom taká časť v sekcii profil ani neexistuje.
Na zákaznickej linke na emaily už nikto nereaguje a telefonický kontakt na spoločnosť nie je dohľadateľný.
Je možné odcudzené peniaze od spoločnosti vymáhať?
Vrátenie odcudzených finančných prostriedkov za prémiové členstvo, ktoré som si nikdy neobjednala a o platobných podmienkach som informovaná nebola.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.
Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět. Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitel přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com
Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.
Děkujeme Vám.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.