Počet nahlášených stížností: | 466 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 8 |
Dne 18.12.2020 jsem uskutečnil nákup v prodejně TESCA v Přerově / Supermarket Přerov Komuna /. Celková hodnota nákupu činila 113,30 Kč.Pokladní ze mne ovšem vyloudila 114,00 Kč.Tak nevím zda Tesco má vyjímku ze zaokrouhlování proti všem obchodům stejné branže a nebo jestli málo, ale přesto přikrádá.
Děkuji předem za osvětlení tohoto způsobu zaokrouhlování finančních hodnot.
S pozdravem Buček
číslo účtenky BKP 360908F2-E1641202-F4FDBBA6-93803809-A7CF6FFB
Vysvětlení zda je to krádež nebo jiný, ne zcela běžný způsob zaokrouhlování.
|
Tweet |
Zákon možnost zaokrouhlení upravuje pouze u plateb v hotovosti. Podle § 3 písm. c) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů se při konečném účtování prodávaných výrobků a poskytovaných služeb v hotovosti se zaokrouhlí celková částka vždy k nejbližší platné nominální hodnotě zákonných peněz v oběhu.
V případě, že prodávající spotřebitele poškozuje, lze se obrátit s podnětem na dozorový orgán Českou obchodní inspekci:
Podnět lze podat:
- písemně, a to na příslušný inspektorát ČOI,
- osobně, a to na příslušný inspektorát ČOI,
- prostřednictvím webového formuláře na adresu:
www.coi.cz/cz/e-podatelna/
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.