Počet nahlášených stížností: | 117 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnost stabil energy předala pokutu 17200 Kč vymahačské společnosti rychlé řešení pohledávek s.r.o., aniž by mi dali dopředu vědět že mám u nich nějakou pohledávku.Z dopisu vymahačské firmy jsem se dozvěděla, že jsem porušila sdruženou smlouvu na dodávku elektřiny a plynu. Ukončila jsem s firmou stabil energy dodávku elektriky a plynu po dohodě 9.1.2019,kdy jsem od nich dostala dopis o ukončení ale o nějaké pokutě nebyla ani zmínka. Nemohu se jim dovolat, bezplatná linka 566 444 444 nefunguje a na placenou linku 840 11 88 8 8 se nelze dovolat, na email neodpověděli.
Dodávka elektřiny a plynu od stabil energy
Požaduji rozporovat vymáhání pohledávky
|
Tweet |
Pokud společnost žádá zaplacení údajného dluhu, musí prokázat, že k tomu má právní důvod. Spotřebitelka by měla namítat, že smlouva byla se společností rozvázána dohodou bez toho, aniž by byla spotřebitelka informována o tom, že společnost bude požadovat zaplacení smluvní pokuty. Pokud bylo v původní smlouvě o dodávce energií zaneseno ujednání o smluvní pokutě pouze v obchodních podmínkách a nikoliv v "těle" samotné smlouvy, je takovéto ujednání dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11 ve vztahu ke spotřebitelce překvapivé a tedy i neúčinné.
Pokud je po spotřebitelce vymáhána částka subjektem, který není její původním smluvním partnerem, měla by mu společnost prokázat na základě jakého právní titulu po něm částku požaduje. Pokud došlo k postoupení pohledávky od určité společnosti, měla by společnost vydat společnosti Rychlé řešení pohledávek s.r.o. doklady o pohledávce, které jsou nutné k jejímu uplatnění. Tedy zejména doklad prokazující právní titul vzniku nároku na úhradu pohledávky. Spotřebitelka může společnost informovat, že v případě prokázání právního titulu k úhradě pohledávky je ochotna svůj dluh splatit, v opačném případě, ať se společnost obrátí na soud, kde bude muset jako žalobce prokázat, že jí svědčí právo na úhradu předmětné pohledávky, v případě, kdy si je spotřebitelka jistá neoprávněností daného dluhu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.