Počet nahlášených stížností: | 151 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
od firmy Světomat jsem si v listopadu objednala zboží a zaplatila převodem na účet. Když jsem zboží v lednu obdržela, tak jsem se rozhodla zboží pro jeho "kvalitu" vrátit (tak dobré na otření řetězu u kola). Dne 8.1.2020 jsem dle pokynů firmy balíček, včetně vyplněného formuláře pro odstoupení od smlouvy, zaslala jako balík Poste restante pod číslem RR316116092CZ. Dne 20.01.2020 jsem firmu kontaktovala emailem, že balíček leží uložený na poště a zaslala jim v příloze potvrzení o podání zásilky, včetně fota poštovní aplikace, že balíček je uložený na poště a nevyzvednutý. Ještě ten den mi firma odpověděla, že balíčky vyzvedávají jednou týdně. Do konce úložní lhůty jsem je ještě několikrát emailem upozorňovala, že se blíží konec úložní lhůty. Po skončení úložní lhůty se mi balíček vrátil zpět. Firma po další urgenci napsala, ať balíček pošlu znovu, že je chyba na straně pošty, a že mi hned proplatí poštovné.
Balíček jsem znovu zaslala pod číslem RR353833295CZ poste restante a znovu jsem je vyzývala k vyzvednutí zásilky a vrácení peněz za zboží. Jediné čeho jsem dosáhla bylo vrácení poštovného 55,- Kč za znovuzaslání zásilky. Dnes, když zásilce končí úložní lhůta, mi bylo emailem oznámeno, že je chyba opět na straně pošty, ať poštu kontaktuji, kde se balíček nachází. A tak jsem volala na poštu a tam mi bylo sděleno, že balíček je u nich uložen od 5.2.2020 na zítra, tj. 21.2.2020 mi ho budou vracet zpět. Takže argument, že za nevyzvednutí zásilky může pošta, je nesmysl, jelikož firma věděla veškeré údaje o zásilce (jelikož by mi asi neposlala 55,- Kč za poštovné).
Podle mého názoru se firma chová jako opravdoví "šmejdi". Pozor na ně
Pánská mikina 3D tisk - white forest - picture color2
Vrácení peněz
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Pokud si prodávající nepřevezme řádně nabídnuté plnění ve smyslu vraceného zboží, ocitá se v prodlení a po dobu prodlení nese nebezpeční škody na věci. Spotřebiteli doporučujeme, aby si všechny doklady o odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Dobrý den,
Je tento problém stále aktuální? Nebo to s vámi již kolegyně vyřešily?
Dobrý den, tato záležitost je po několikerých urgencích již vyřízena. Peníze mám zpět. Ale trvalo to hodně dlouho. Nikdy více