Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 6.8.2019 jsme si s manželkou převzali nový vůz Renault Captur a dnes 20.2.2020 po najeti cca 5600km jsem náhodou při kontrole provozních kapalin, zjistil závadu na motoru,kdy mi do olejové náplně někudy teče benzín, který olej ředí a zvedá hladinu olejové náplně. Ihned jsem dnes odpoledne kontaktoval prodejnu s vlastním servisem a vůz přistavil na prohlídku. Technik mi sdělil že část olejové náplně odsaje na vhodnou hladinu a vlastně je všechno v pořádku. Prej to tento typ motoru dělá a je to prej úplně normální. S tím jsem samozřejmě nesouhlasil, požadoval jsem minimálně výměnu oleje naředěného benzínem,kdy tato směs zaprvé neplní funkci mazání a chlazení motoru a za druhé spíše z vozu dělá výbušninu na kolech. Musí servis tuto opravu provést bezplatně či za jakých podmínek lze žádat náročnější zásah (výměnu motoru nebo jeho částí) popř. peníze zpět za vadný vůz. Podotýkám,že se jedná o nové vozidlo z české distribuce skupiny Renault.
Renault Captur TCe 130 GPF
Žádám o opravu motoru (nebo jeho částí) do stavu odpovídajícímu celkovému stáří vozidla a najetých kilometrů.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.