Společnost


Jaroslav Hladík

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#3995Zamítnutá reklamace obuvi

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

9 měsíců 2 dny 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
11.08.2014, před 10 lety

Oldřich Semrád

Znění stížnosti

Dne 3.11.2012 v 11:06hod. byla zakoupena ve výše uvedené prodejně dámská zimní obuv. Během používání VYPADLY (ne vytrženy) kovové nýtky u zavazování. Dne 21.7.2014 žádáno o opravu (reklamaci) bot. Byla doložena kopie účtenky bezhotovostního platebního styku a záruční list (dle prodejce pouze příbalový leták - má název Záruční list) vystavený prodejnou, na kterém je prokazatelné razítko prodejny, datum nákupu a podpis prodávajícího. Reklamace nebyla uznána z důvodu nepředložení prodejního paragonu. V dopise o zamítnuté reklamaci je sděleno, že předloženými doklady nelze prokázat, že zaplacená částka má něco společného právě s tímto výrobkem a že právě toto zboží bylo zakoupeno právě v této prodejně. Záruční list je prý pouze příbalový leták s reklamačními zásadami a návody na údržbu zboží. Tento leták (dle prodejce), dle mě záruční list, je dáván ke každému zakoupenému zboží. Dále je napsáno, že reklamovat lze výrobek bez prodejního paragonu, ale jen v těch případech, kdy reklamující věrohodně prokáže to, že reklamované zboží pochází z té konkrétní prodejny.


Produkt

Dámské zimní kombinované šněrovací/zip boty, značky TAMARIS activ. Jediné číslo je na kůži u zipu: 2521027.


Požadované řešení

Zboží se nám líbí, chtěli jsme ho pouze opravit. Obchodník argumentuje nemožností doložit, že výše předložené doklady se vztahují ke zboží. Prodejce ale podle nich může ze svých dokladů toto dohledat, protože má povinnost u spotřebního zboží dle §11/2 Zák. o cenách uchovávat cenovou historii 3 roky a mimo to má možnost zjistit cenu z účetních dokladů, jejichž uchování mu předepisuje zákon o účetnictví.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.8.2014 11:00, před 10 lety

Spotřebitel by prodávajícímu měl prokázat fakt, že zboží bylo u prodávajícího v určitou dobu za stanovenou cenu zakoupeno. Přijetím zboží do reklamace se má za to, že prodávající nemá pochybnost o tom, že zboží bylo u něj skutečně zakoupeno. V opačném případě by do reklamace zboží přijmout neměl.
Všechny důkazy, které předložil spotřebitel musí být vyhodnoceny ve vzájemné souvislosti. Pokud tedy prodávající vystavil doklad, kde je uvedeno datum nákupu a ve stejný den byla zaplacema určitá částka z účtu spotřebitele, lze to považovat za prokázání uskutečnění nákupu. Spotřebitel by měl nyní ještě doložit, že konkrétní výrobek byl předmětem této kupní smlouvy, pokud to nevyplývá již ze samotného záručního listu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.5.2015 16:58, před 10 lety

Vzhledem k tomu, že podnikatel doposud nevyužil možnosti vyjádřit se, tímto stížnost uzavíráme pro nereakci subjektu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.