Počet nahlášených stížností: | 78 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dne 9.11.2019 jsem zakoupil ojetý automobil BMW řady 1. r.v. 2008. Přibližně po měsíci se začaly objevovat problémy s chodem motoru. Auto jsem nechal zkontrolovat v autorizovaném servisu, kde mi bylo řečeno, že přibližně před půl rokem byl zničený tlakový ventil oleje a motor se tedy začal zanášet karbonovými úsadami, mechanik doslova pravil, že toto už dlouho neviděl. Zároveň je vadný vlnovec. Auto jsem reklamoval pomocí reklamačního formuláře na stránkách prodejce. Po přibližně týdnu mi přišel dopis se zamítnutím reklamace s odůvodněním, že je vůz starý, podepsal jsem protokol, že ve v kategorii C a že prodávající má právo vůz vidět před odstraněním závady (nejspíše došlo k záměrnému nepochopení prodejce, nic takové jsem nepsal), vůz ještě není opraven.
BMW 116i, r.v. 2008, stav tachometru: 143 000.
Vrácení zboží nebo proplacení opravy
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. V případě soudního sporu by tedy společnost musela prokázat, že za vadu neodpovídá.
Pokud prodávající odůvodňuje zamítnutí reklamace tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.