Počet nahlášených stížností: | 441 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Ve Vašem letáku s nabídkou zboží platným od středy 19. 02. 2020 do 25. 02. 2020 distribuovaným pro Znojmo a okolí mne zaujala výrazná nabídka označená jako "nedělní jackpot" 1 litru slunečnicového oleje Majola se slevou 50%. Pro nákup tohoto zboží nebyla v letáku uvedeno jakékoliv omezení prodeje v počtech kusů či do vyprodání zásob. Za účelem tohoto výrobku jsem ujela 10 km do prodejny Znojmo - Fruta Dobšická, kde byl obdobný plakát s nabídkou nedělního Jackpotu oleje Majola i na výloze. Jaké však bylo mé překvapení, když na prodejně v regálu již výrobek ve 13: 10 hodin nebyl k dispozici. Dle informace u prodavačky se vyprodal již ve 12 hodin. Vzheledem k tomu, že uvedenou prodejnu často navštěvuji, považuji za zcela absurdní, že by v nedělní dopoledne navštívilo tuto prodejnu tolik zákazníků, že by dostatečné množství tohoto výrobku stačilo vykoupit, zvláště pokud tento produkt byl výrazným marketinkovým tahákem celé nabídky.
nabídka stolního oleje majola 1 litr označená jako "Nedělní Jackpot" platný jen pro neděli 23. 02. 2020 (prodejna Znojmo-Fruta-Dobšická)
Vzhledem ke ztrátě nedělního času a nutnosti volit jiné řešení nákupu v jiném obchodním řetězci, jakož i k nepřípustnosti předmětného jednání směrem ke spotřebitelům, považuji za dostatečnou omluvu Vaší společnosti slevu na příští nákup v prodejně ve Vámi uvážené výši.
|
Tweet |
Byla-li prodejcem učiněna nabídka určitého zboží, ale prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat (v odpovídajícím množství a včas) a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho ostatní nabízené zboží nebo služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou dle přílohy č. 1 k zákonu 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Tuto skutečnost si může ověřit příslušný krajský živnostenský úřad. V případě porušení tohoto zákazu hrozí prodávajícímu pokuta. Spotřebitel může podat podnět přímo krajskému živnostenskému úřadu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.