Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
včera jsem si v 10.OO u VIAGOGO objednala 2 vstupenky na koncert skupiny Dragon Force, který se bude konat 25.6.2020 v Bratislavě.
Jedna vstupenky stojí 30 EUR. Celkem tedy 60 EUR. Zaplatila jsem vše kreditní kartou, kterou mám vedenou u Raiffeisen BANK.S hrůzou jsem zjistila, že si společnost VIAGOGO naúčtovala za dvě vstupenky Kč 3.056,--Provedeno
23.02.2020
Částka
- 3 056,00 CZK
Popis
VG Dragonforce Tix +447720680451 CHE
Okamžitě jsem volala na linku 800 900 900, chtěla jsem pozastavit platbu, bohužel, již bylo pozdě, obchodník si platbu stáhl. Na vstupenkách, které jsem obdržela ke stažení je hodnota 30 EUR!!!! Napsala jsem tedy společnosti VIAGOGO email, kde požaduji STORNO nákupu vstupenek, dle mého by měl mít kupující právo odstoupit od koupi, ale bylo mi odpovězeno, že se mám pokusit vstupenky dále přeprodat a cenu si mám určit sama. Nebudu podvádět ostatní kupující. Praktiky této společnosti se mi zdají podvodné. Prosím o radu a pomoc, jak dostat moji platbu zpět. Poté nechci mít s touto podvodnou společností nic společného. Vstupenky jsou u organizátoru akce k dispozici za skutečných 30 EUR. Předem děkuji za pomoc
S pozdravem
Jana Šilarová
Chci vrátit celkovou částku ve výši Kč 3 056,-- a vstupenky STORNOVAT. Nemám zájem s touto společností mít nic společného. Jsou to podvodníci a měl by se jim prodej na internetu zakázat!!!!
|
Tweet |
Pokud by společnost vstupenky přímo prodávala, musí být inzerovaná cena pro spotřebitele konečná včetně všech daní a poplatků. Společnost však dle svých obchodních podmínek vystupuje v právním vztahu pouze jako zprostředkovatel prodeje, spotřebitel tak smlouvu uzavírá s třetí osobou, která však nemusí být podnikatelem. V takovém případě, kdy prodávající nevystupuje v právním vztahu jako podnikatel, se ustanovení na ochranu spotřebitele nepoužijí (v ceně by tedy nemusely být započítány všechny poplatky). Navíc odstoupit od smlouvy o zakoupení vstupenek ve lhůtě čtrnácti dnů není možné, neboť se jedná o smlouvu, jež patří mezi výjimky, kdy není možné práva na odstoupení využít (dle § 1837 písm. j) občanského zákoníku).
Jelikož jsou na webových stránkách společnosti nabízeny vstupenky, jež již byly jednou zakoupeny, mohou se ceny těchto vstupenek lišit od cen vstupenek nabízených oficiálními prodávajícími. České právo nezakazuje přeprodej vstupenek na kulturní a sportovní akce za vyšší cenu, než která je na vstupence uvedena. Pouze v případech, kdy by byla nová cena v hrubém nepoměru k ceně původní, mohl by zákazník požadovat zrušení smlouvy a navrácení peněžních prostředků, neboť by se jednalo o neúměrné zkrácení. Co by se však v konkrétním případě považovalo za hrubý nepoměr by mohl posoudit jedině soud.
Společnost (jako zprostředkovatel obchodu) se ve svých obchodních podmínkách zavazuje, že bude garantovat dodání vstupenek. Pokud osoba, která vstupenku prodává, vstupenku nedodá, nebo dodá vstupenky falešné, společnost spotřebiteli zajistí náhradní vstupenku případně spotřebiteli vrátí to, co zaplatil. Nebudou-li vstupenky platné, doporučujeme spotřebiteli, aby kontaktoval společnost a dodání vstupenek reklamoval.
Pokud by společnost uváděla nepravdivé údaje (např. že zbývá už jen omezené množství vstupenek), mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě jí může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Dozorový orgán nad spotřebitelskou oblastí se ve Švýcarsku nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, je známý spíše pod zkratkou "BFK", v angličtině je to Federal Consumer Affairs Bureau, pod zkratkou "FCAB".
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Zde je také telefonický kontakt: 41 58 462 20 00 a kontaktní adresa:
Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen (BFK)
Bundeshaus Ost
3003 Bern
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.