Počet nahlášených stížností: | 105 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
chci se zeptat v říjnu 2019 se mi ozvala společnost, že mě nabídnou jejich soutěž na zjištění nejlepšího dodavatele energií. Bohužel se nikdo nezmínil, že musím přejít k výhernímu dodavateli energií. Proto se chci zeptat, mám tady smlouvy o novém poskytovateli energií, a když jsem si obvolal nové dodavatele kvůli ceně, tak jsou nevýhodné, oproti stávajícímu dodavateli. Což znamená, že nesplnili co nabízejí. Proto bych chtěl vypovědět nové smlouvy, ale bohužel nemohu se dovolat. Jak to udělat, aby mě nehrozila pokuta?
děkuji
s pozdravem
Energetická aukce
Výpověď a zrušení nových smluv.
|
Tweet |
Pro řešení případu je klíčové, že se jedná o smlouvu o zastoupení ve věci "snížení nákladů za energie". Tím je dán účel smluvního zastoupení, stejně tak je tímto dán i pokyn pro zastupující společnost - vyjednat nižší cenu nákladů na energie.
Pokud v rozporu s tímto pokynem zastupující společnost uzavřela smlouvu s vyššími náklady, jde o podstatné porušení smlouvy. Plyne tak z § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., protože se jedná o porušení, o němž zastupující společnost musela vědět, že pokud by takové porušení spotřebitel předpokládal, nikdy by s ní smlouvu neuzavřel. Zastupující společnost opravdu nemohla předpokládat, že by s ní spotřebitel uzavřel smlouvu, pokud by věděl o tom, že bude vysoutěžena ve skutečnosti vyšší cena. Odstoupením od smlouvy se závazek zrušuje od počátku. To znamená, že po odstoupení spotřebitel není zavázán jednáním zastupující společnosti vůči novému dodavateli energií.
Navíc, rovněž lze odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Doporučujeme kontaktovat přímo společnost, a to nejlépe ve formě doporučeného dopisu;
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.