Společnost


DESS trade s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#39987Opakovaná oprava po záruční době

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

8 měsíců 5 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.02.2020, před 5 lety

Aneta Kudelova

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 16.1.2018 jsem zakoupila v Olomouci v obuvi INN zimní boty. Po roce jsem je reklamovala na pobočce ve Zlíně pro odlepení podrážky, která mi byla opravena (zalepena). Nyní však po roce 22.2.2020 (tedy již po záruční lhůtě) jsem je reklamovala znovu ve Zlíně pro stejnou vadu. Opět se rozlepila podrážka. Paní obuv poslala na reklamaci, ale řekla, že už jdu pozdě, že už mám po záruční lhůtě.
Měla pravdu ? Či na opravu se vztahuje taky 2 letá záruka? A co prosím dělat, když od předešlé opravu nemám doklad? Pouze účtenku o zakoupení obuvi?

Děkuji moc za radu.

Aneta.


Požadované řešení

Měla pravdu ? Či na opravu se vztahuje taky 2 letá záruka? A co prosím dělat, když od předešlé opravu nemám doklad? Pouze účtenku o zakoupení obuvi?


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.3.2020 13:39, před 5 lety

Práva z vadného plnění je spotřebitel oprávněn uplatnit tehdy, pokud se během dvou let od převzetí zboží vyskytla na tomto zboží vada. To znamená, že spotřebitel musí prokázat, že už ve lhůtě dvou let byla věc vadná. V řešené věci však byla obuv již jednou úspěšně reklamována a opravena, proto bude spotřebitel prokazovat to, že se vyskytla vada znovu, a to ode dne vyřízení první reklamace do 16. 1. 2020 (tedy do dne, kdy končí dvouletá zákonná záruční doba).

Lhůta, po kterou lze právo z vady (která se vyskytla ve výše popsané době 2 let) uplatnit, je podle našeho názoru obecná tříletá promlčecí lhůta. Spotřebitel má tedy možnost uplatnit práva z vadného plnění do tří let od okamžiku, kdy se o vadě dozvěděl, resp. dozvědět mohl a měl (viz ustanovení § 619 a § 629 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).

Pokud věc nemá deklarované nebo sjednané vlastnosti, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit.

V případě odstoupení od smlouvy se dle § 2004 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, závazek zrušuje od počátku. Tzn., že strany si musejí vrátit to, čím původně plnily.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.10.2020 21:18, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.