Společnost


CREDITEXPRESS Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:20
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#39988Operátorka CreditExpress zneužila osobní údaje

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

8 měsíců 5 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.02.2020, před 5 lety

Veronika Pokorná

Znění stížnosti

Už od roku 2018 od nás neoprávněně vyžaduje zaplacení dluhu, který už jsme zaplatili, společnost CreditExpress. I přes opakované žádosti, včetně písemně oficiálně doručené žádosti, aby nás nekontaktovali telefonem - stejně neustále obtěžují voláním. Situace vygradovala až tak, že si jejich zaměstnankyně vzala telefonní číslo a že svého soukromého mobilu nám začala psát urážející sprosté SMS. Společnost CreditExpress toto sice uznala, poslala omluvný dopis.. ale připadá mi to málo.


Požadované řešení

Mám nárok na nějaké odškodnění?


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.3.2020 19:16, před 5 lety

Pokud je po spotřebitelce vymáhána částka subjektem, který není jejím původním smluvním partnerem, měla by mu společnost prokázat na základě jakého právní titulu po něm částku požaduje. Pokud došlo k postoupení pohledávky od určité společnosti, měla by společnost vydat společnosti Creditexpress Česká republika s.r.o. doklady o pohledávce, které jsou nutné k jejímu uplatnění. Tedy zejména doklad prokazující právní titul vzniku nároku na úhradu pohledávky - uzavření kupní smlouvy. Spotřebitelka může společnost informovat, že v případě prokázání právního titulu k úhradě pohledávky je ochotna svůj dluh splatit, v opačném případě, ať se společnost obrátí na soud, kde bude muset jako žalobce prokázat, že jí svědčí právo na úhradu předmětné pohledávky, v případě, kdy si je spotřebitelka jista neexistencí smlouvy.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitelky bez jejího souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitelka si nepřeje, aby podnikatel zpracovával její osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR.

Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitelky) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.

Spotřebitelce doporučujeme, aby podala písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou poštou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.

Pokud by se spotřebitelka domnívala, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo jí o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.10.2020 21:20, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.