Počet nahlášených stížností: | 117 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Stabil energy s.r.o se obrátila na společnost RYCHLÉ ŘEŠENÍ POHLEDÁVEK s tím, aby od nás dostala pokutu 9 200,- Kč za údajně nezaplacenou pohledávku této firmě.
UKONČENÍ ODBĚRU PLYNU BYLO akceptováno společností Stabil energy s.r.o.V LEDNU 2017
Vyřešení sporu o řešení pohledávky společnosti Stabil energy s.r.o, zadané přes "RYCHLÉ ŘEŠENÍ POHLEDÁVEK" - jsem přesvědčen, že pokuta mi byla vyměřena neprávem.
|
Tweet |
V případě soudního sporu by společnost musela prokázat, že existuje právní důvod, na základě kterého má právo údajný dluh vymáhat. Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci). O nároku společnosti by musel nejprve rozhodnout soud.
Co se týká platnosti smlouvy se spol. Stabil Energy s.r.o. a plné moci podepsané spol. České aukce s.r.o platí následující: Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Pokud by došlo k uzavření smlouvy na základě přihlášky neplatné pro omyl, nebo by se jednalo o zdánlivé právní jednání, nemá společnost nárok ani na zaplacení smluvní pokuty.
Pokud bychom pohlíželi na smlouvu jako na platně uzavřenou, nemohlo dojít k porušení smluvní povinnosti po zániku tohoto závazku. Uvádí-li spotřebitel, že společnost požaduje částku na základě údajného porušení smlouvy ze dne, kdy již závazek neexistoval, měl by společnosti namítnout, že k porušení závazku již nemohlo dojít, neboť tč. již netrval.
Spotřebitel by měl také zvážit, zda nemůže v tuto chvíli namítat promlčení. Smluvní pokuta se promlčuje ve lhůtě 3 let ode dne, kdy právo mohlo být u orgánu veřejné moci uplatněno poprvé. Jinými slovy, promlčení lze namítat, pokud uplynuly 3 roky ode dne následujícího po splatnosti smluvní pokuty (od prvního dne dlužníkova prodlení s její platbou). Vzhledem k tomu, že spotřebitel neuvádí přesná data, nemůžeme posoudit, zda tato skutečnost již nastala.
S ohledem na výše uvedené spotřebiteli doporučujeme, aby společnosti namítl, že smlouva byla uzavřena na základě právního jednání v omylu, je tedy neplatná a společnost není oprávněna požadovat sankci z této smlouvy. Pro případ, že by společnost prokázala, že smlouva byla uzavřena platně, by měl spotřebitel namítnout, že k porušení smlouvy nemohlo dojít po jejím konci a případně, splňuje-li časové podmínky, že došlo k promlčení nároku na zaplacení sankce.
Nepodaří-li se spor se spol. STABIL ENERGY s.r.o. spotřebiteli vyřešit smírně, má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a společností (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Pokud by došlo ke sporu se spol. České aukce s.r.o, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitel nás informoval o tom, že již došlo k vyřešení problému následujícím textem:
"Odvolávám se stížnost, kterou jsem poslal 24.02.2020. Dne 21. 03. 2020 mi přišlo vyjádření od dTestu, za což tímto velmi děkuji. C. Modra
VYŘEŠENO - děkuji!"
Na základě výše uvedeného vyjádření spotřebitele stížnost uzavíráme.