Společnost


Ambesikam Logtrans TRANSPORTERS

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#39999Podvod se zvířaty

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

8 měsíců 4 dny 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.02.2020, před 5 lety

Vendula Bulířová

Znění stížnosti

Inzerát na internetu, ať se jedná o převoz kdejakého zvířete. Texty co vám píšou a už i v interátech, jsou napsány a přeloženy překladačem, takže věty nedávají úplně smysl. Vylákají z vás peníze na převoz zvířete, které vám posílají. Komunikují přes whatssap pod číslem +44 7488 813593, nebo i pod jiným. Paní nebo pán s vámi komunikují přes e-mail, napíšou vám, že zvíře bylo přijato leteckou společností, která se s vámi spojí. Poté kdy se vám společnost ozve, chtějí poslat peníze přes Western Union, protože se musí aktivivovat let. Poté co zaplatíte, vám napíšou, že se brzy ozvou. Samozřejmě ozvou, ale chtějí po vás, ještě daleko větší částku za pojištění zvířete během letu. Já jsem odmítla zaplatit. Společnost mě ještě dva dny uháněla, tvrdila že je vše podloženo atd. atd. Když jsem jim teprve napsala, že fotky zvířete co mi posílají, jsem našla i na internetu, na whatssapu si mě zablokovali, paní co mi zvíře posílala též nekomunikuje. Vím, že své peníze už nikdy neuvidím, ale prosím o zveřejnění, protože oni to s lidmi vážně umí, a pokud chtějí poslat peníze do Cameroonu, je to podvod!! Nikdy zvíře ani své peníze již neuvidite! Žádala jsem se o vrácení peněz, nebo že půjdu na policii, bohužel nereagují! Prosím o pomoc a zveřejnění, protože oni to s lidmi vážně umí.


Produkt

Převoz zvířat


Požadované řešení

Vrácení peněz, dostat případ mezi lidi, stížnost.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.3.2020 15:01, před 5 lety

Poskytne-li spotřebitel společnosti určité plnění, má nárok na sjednané protiplnění ze strany společnosti, které v řešené věci spočívalo v dodání zvířete. Živé zvíře se nepovažuje dle § 494 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za věc, nicméně ustanovení o věcech lze na zvíře použít v tom rozsahu, v jakém to neodporuje jeho povaze.

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu věci, prodávající má povinnost věc dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání věci ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže věc nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal věc včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání věci (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá věc ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Na základě skutkového stavu, který je popsán ve stížnosti, můžeme téměř s jistotou konstatovat, že se jedná o podvod. Spotřebitel se z tohoto důvodu může obrátit na orgány činné v trestním řízení pro podezření ze spáchání trestného činu podvodu (vizte § 209 zákona č. 40/2009 Sb., trestní zákoník).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.10.2020 21:21, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.