Počet nahlášených stížností: | 190 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
smlouvu s UPC jsem uzavřela 23.4.2018 s informací, že dostávám slevu na první tři měsíce při podmínce trvání smlouvy 12 měsíců. O skutečnosti, že se tato smlouva automaticky obnovuje a že při předčasném ukončení musím doplatit slevu, o které jsem ani netušila, že ji mám, protože na smlouvě uvedena není (věrnostní program), je zde uvedena jen sleva za první tři měsíce, mě nikdo neinformoval a nikdy bych na takovou smlouvu nepřistoupila, vzhledem ke skutečnosti, že bydlím v podnájmech a často se stěhuji. Smlouvu jsem vypověděla z důvodu stěhování. Na posledním vyúčtování mi byl vyúčtován rozdíl mezi Standardní a věrnostní cenou za 8 měsíců - 1 600,- Kč. Na toto vyúčtování jsem společnosti poslala reklamaci, která byla zamítnuta. Nesouhlasím a nejsem ochotna platit poplatek, o kterém jsem nebyla žádným způsobem informována, nechci přistupovat na tyto nekalé a neférové obchodní podmínky a proto vás prosím o pomoc v řešení této situace.
Děkuji
UPC smlouva na poskytování internetu č. 5080957
Uznání reklamace a odúčtování poplatku - rozdíl mezi standard/věrnostní cena.
|
Tweet |
Ujednání o tom, že spotřebitel musí zpětně doplatit poskytnutou slevu by bylo možné kvalifikovat jako ujednání o smluvní pokutě, které musí být uvedeno ve smlouvě, což potvrdil i Ústavní soud ve svém rozhodnutí sp. zn. I. ÚS 3512/11. Pokud by taková pokuta byla uvedena pouze v obchodních podmínkách, jednalo by se o tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Takové ujednání je ze zákona neúčinné.
Pokud spotřebitel s poplatkem nesouhlasí, měl by jej reklamovat. Učinil-li tak, ale reklamace byla společností zamítnuta, má možnost obrátit se s námitkou na Český telekomunikační úřad do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace. Podáním námitky se však neoddaluje splatnost poplatku. Český telekomunikační úřad však v odůvodněných případech může na žádost spotřebitele rozhodnout, že povinnost zaplatit poplatek odkládá až do rozhodnutí o námitce. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci ČTÚ na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda podnikatel postupoval správně, či ne.
Dobrý den, paní Bambuchová,
informace o podmínkách, za jakých služby poskytujeme, uvádíme ve smlouvě a souvisejících dokumentech. Podpisem smlouvy jste potvrdila, že jste se seznámila a souhlasíte se specifikací služeb, podmínkami jejich poskytování a ceníkem.
Prostřednictvím stránek třetích stran nemůžeme řešit konkrétní požadavky zákazníků, ale z Vašeho popisu vyplývá, že už jste podala reklamaci. Věřím, že na základě této reklamace kolegové celou situaci důkladně prověřili a zkontrolovali, že naúčtování pokuty proběhlo v souladu se smlouvou, kterou jste podepsala. Je mi to líto, ale v tom případě musíme trvat na úhradě celé částky.
S přátelským pozdravem
Martina Bakerová
Péče o zákazníky
Dobrý den,
moc nevím, jak teď pokračovat. S odpovědí samozřejmě spokojená nejsem. Co byste mi, prosím, doporučili? Mám se obrátit s námitkou na ČTÚ?
Děkuji za odpověď.
Pokud ještě neuplynul od doručení vyřízení reklamace jeden měsíc, potom je obrátit se s námitkou k ČTÚ v podstatě to jediné, co spotřebitelce zbývá. Je možné využít též náš vzor: https://www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci.
Vzhledem k tomu, že prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz již bohužel nedokážeme poskytnout další asistenci, stížnost uzavíráme.