Společnost


Michael Baláž

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#40033E-shop se vymlouvá

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 4 dny 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.02.2020, před 5 lety

Filip Skotá,

Znění stížnosti

Dobrý den,

Objednal a zaplatil jsem si na KryteoCZ kryt na mobilní telefon.
V den objednávky stál tento typ (a i ostatní v jiných barvách) 949Kč, a po slevě stál 509Kč.
Dorazilo potvrzení z obchodu, dokonce i že zásilkové čeká na balík který mi dodají.

Po 5 dnech se ozval e-shop, že tento kryt již nemají jestli chci peníze zpět nebo vybrat jiný, rozhodl jsem vybrat jiný, barva nebyla priorita.

Bohužel nyní tyto kryty záhadně vzrostli na ceně, prakticky přes noc.
Aktuální ceny již nejsou 949,- jako bylo původně ale 1699,- (po slevě za 1079,-)
Tedy nemám možnost zvolit za stejnou cenu 509Kč jiný kryt protože je více jak 2x dražší.

Odepsal jsem že si tedy počkám na naskladnění, bylo mi oznámeno že "kryt neni dostupny u distributora a nebude tedy dlouhodobe dostupny". Jedná se o kryty UAG pro iPhone, který je dostupny na prvních 10ti eshopech v ČR, dál jsem na google nestudoval, a vyrábí se a dodává celosvětově.

Mám tedy pocit že se e-shop snaží vykroutit jak jen může aby mi nemusel dodávat kryt levněji než je není nabízí.


Produkt

UAG Monarch, black - iPhone 11 Pro (číslo produktu na e-shopu 111701114040)


Požadované řešení

Můj cíle je prostý, dostat zboží které jsem si koupil a zaplatil. Rád počkám na znovu naskladnění zboží, pokud to ale není jen výmluva. Nemám problém si zvolit jinou barvu (mají další dvě) ale jejich cena je extrémní.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.2.2020 08:51, před 5 lety

Mezi subjekty byla uzavřena kupní smlouva, ze které stranám vznikají práva a povinnosti. Povinností prodávající je zboží dodat. Vzniklou smlouvu lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů. Jako zákonný důvod připadá pouze následná nemožnost plnění, kdy se dluh stane nesplnitelným až po vzniku závazku (např. zboží se přestalo vyrábět). Ovšem musí se jednat o objektivní stav. Plnění není nemožné, lze-li dluh splnit za ztížených podmínek, s většími náklady, s pomocí jiné osoby nebo až po určené době.

V případě, že je uveřejněna nabídka na internetových stránkách, je jejím přijetím smlouva uzavřena. V případě, že se prodejci zvýší náklady na obstarání zboží, nemůže to jít k tíži spotřebitele, který smlouvu uzavřel v dobré víře, nemohl tedy chybu prodejce předpokládat. Jakmile je smlouva jednou uzavřena jsou strany povinny plnit podle smlouvy řádně a včas.

Pouze v případech, kdy by došlo ke zjevné administrativní chybě, že spotřebitel nemohl v dobré víře předpokládat, že by byl výrobek za uvedenou cenu skutečně prodán, může prodejce odůvodněně spotřebitele informovat o správné výši kupní ceny. V daném případě bude pro posouzení případu podstatné, že zboží bylo označeno v době nabídky jako akční zboží s určitou např. procentuální slevou.

V případě, že prodejce mění po přijetí objednávky cenu, mohlo by být takové jednání vyhodnoceno jako tzv. vábivá reklama dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele, která je klamavou obchodní praktikou. V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.4.2020 18:54, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.