Počet nahlášených stížností: | 64 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
12.12.2019 jsem si u společnosti Lunzo objednal svatební oblek za cenu 2599,- Částka byla poslána na účet tentýž den.
Objednávku přijali s tím, že oblek dorazí za 5 - 25 dní.
Když už to bylo víc jak měsíc, tak jsem se zajímal jak to vypadá s mojí objednávkou nejdříve mailem a pak i telefonicky.
Nikdo nebyl schopný mi sdělit co se děje. Výmluvy typu, že dodavatel má tři týdny státní svátek atd. Takže mám čekat dalších 5 - 25 dní.
Po víc jak dvou měsících oblek dorazil, ale ne objednaná velikost XL ale L.
Po otázce co s tím? Nutně potřebuji oblek na svatbu!! Zatím společnost Lunzo mlčí. Takže beru další peníze a jdu si koupit svatební oblek jinam..
Elegantní svatební oblek - 6 barev Barva: černá, Velikost: XL
Vrátit peníze.
|
Tweet |
Společnost LUNZO s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je třeba toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, bude tedy platit, že je vůči spotřebiteli neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a v procesu kontraktace není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání.
Nerozhodné v této konkrétní věci je, zda je údaj o tom, že jde o zprostředkovatele „schovaný“ v obchodních podmínkách, anebo v jejich obdobě pod názvem „jak to funguje“, protože ani v jednom z případů není spotřebitel v procesu kontraktace jasně upozorněn na to, že nejedná s prodejcem a musí k tomuto zjištění vyvíjet svou vlastní aktivitu.
Jde tedy o vztah mezi spotřebitelem a prodávajícím.
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Pokud zboží neodpovídá objednávce, jedná se o vadu dle § 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci řádně a včas. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě.
Pokud prodávající řádně nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.
Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce prodávajícího možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
v e-mailové komunikaci jsme Vás žádali o zaslání fotografie, kde je viditelné, že Vám byla doručena velikost L. Obdrželi jsme od Vás však pouze fotografie zboží a obalu, na kterých není vidět doručená velikost. Pokud tedy chcete zboží reklamovat, prosíme o zaslání této fotografie.
Pokud si přejete vrátit zboží, zaslali jsme Vám nyní na e-mail přesné instrukce pro vrácení zboží zpět prodejci.
S pozdravem Tomáš Nejedlý
Zákaznická podpora LUNZO s.r.o.
Dobrý den,
bohužel jiné fotografie vám asi neposkytnu, když na obleku žádná cedulka s velikostí není.
Řídil jsem se tabulkou velikostí na vašem e-shopu a podle toho musel oblek sedět.
Oblek který přišel jsem ani neoblékl, tak v čem je chyba?
Buď máte špatné tabulky a nebo chodí jiné velikosti, jiná možnost není.
Je alespoň vidět, že jde o levné Čínské zboží a tu cenu za kterou se nabízí u vás na
e-shopu to jistě nemá.
Za oblek jsem dal 2599,- a ještě mám platit další položku poštovné k dodavateli?
To už se mi zdá trošku moc.
Kde mám jistotu, že mi vrátí peníze?
Nakonec nebudu mít ani oblek, a ani peníze!!
Mrzí mě, že jsem si s firmou Lunzo někdy něco začal.
Beru to jako svou chybu, že jsem si předem nepřečetl vaše recenze a nezjistil co jste zač.
Nechápu jak v této zemi může někdo obchodovat se zbožím s Číny a být jen zprostředkovatel?
Asi by se páni úředníci měli trochu zamyslet a něco s tím udělat.
Lunzo už nikdy víc.
S pozdravem
Rudolf Ptáček.
Dobrý den,
prosíme tedy o přeměření rozměrů obleku. Pokud rozměry nesouhlasí s velikostní tabulkou, je možné zboží reklamovat.
Pokud budete při vrácení zboží postupovat dle našich instrukcí, bude Vám samozřejmě platba za objednávku vrácena. Poštovné neproplácíme.
S pozdravem Tomáš Nejedlý
Zákaznická podpora LUNZO s.r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.