Počet nahlášených stížností: | 35 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
V březnu 2019 jsem zakoupil WiFi kameru do auta. Ještě před nákupem jsem emailem komunikoval s v dalších stížnostech zmiňovaným Thomasem Marshallem. Potvrdil mě funkce, které jsem požadoval a to, že kamera bude fungovat tak jak jsem potřeboval. Zaplatil jsem, po týdnu přišla kamera. Bez daňového dokladu a bez českého návodu. Čínsko - anglický návod přiložený ke kameře patřil dle vyobrazení a obrázků propojení ke zcela jiné kameře. Kamera nešla spojit s telefonem. Zboží jsem vrátil a dále bych mohl opsat všechny peripetie popisované ve stížnostech na tuto firmu přede mnou. Od vrácení balíčku jako nedoručitelného, po následné vysvětlení, že jen Česká pošta je umí najít a ne "nějaký kurýr" - PPL. Česká pošta balíček dle sledování přeposlala z Prahy do Brna. Po několika měsících urgence jsem se dozvěděl, že už před půl rokem mě psali email (který jsem však neobdržel), zda si zboží vyzvednu či ho mají poslat, reklamace je prý vyřízena. Přitom jsem odstoupil od kupní smlouvy a požadoval vrácení peněz.
Ty jsem zpět téměř po roce od zaslání zboží zpět nedostal. Podal jsem tedy žalobu na soud.
WiFi kamera do rámečku SPZ
Vrácení kupní ceny bankovním převodem zpět na účet.
|
Tweet |
Jelikož smlouva byla uzavřena za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku, může spotřebitel využít práva odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí věci. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.