Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den
Doposud nebyla vrácena vratná kauce ve výši 10 000 kč.
Smlouvu s Oxo auto jsme nepodepisovali.
Jediným dokladem je
1)úhrada vratné kauce, 09.11.2018 částka 10 000 kč
2)předávací protokol k zapůjčenému vozu BMW I3 elektromobil 10.11.2018
Zapůjčení vozidla a vrácení vozidla - proběhl v pořádku.
Při urgování o navrácení 10 000 kč, jsme se dozvěděli, že nám budou vráceny po 300 prac.dní
Vratnou kauci jsme uhradili až po vystavení faktury o kterou jsme si sami požádali. ( č .201802458)
Peníze měli být vrácený 20.1.2020
Zaslali jsme nespočet mailů přímo na firmu OXO -auto, vlastníkovi firmy p. P.J., zaměstnancům s prosbou o vrácení vratné kauce.
Několikrát jsme volali a urgovali celou situaci, ale bez výsledku. Naše tf.číslo již nikdo nebere, pokud si půjčíme jiný telefon a někdo zvedne hovor, slyšíme sliby, výmluvy, že p. P.J. je na dovolené a poslední dobou jen arogantní chování, proč obtěžujeme.
Přeji hezký den
Marcela Králová
Okamžitě vrátit vratnou kauci plus úroky z prodlení.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel splnil smluvní podmínky pro vrácení kauce, je společnost povinna mu částku vydat. Pokud tak neučinila ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení a spotřebitel je oprávněn účtovat si úrok z prodlení ve sjednané, nebo zákonné výši.
Drží-li společnost částku i nadále, jedná se o bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Dle tohoto ustanovení je podnikatel povinen vydat spotřebiteli musí ochuzenému vydat, oč se obohatil.
Vzor výzvy k vydaní bezdůvodného obohacení je k nalezení zde: https://www.dtest.cz/clanek-3510/vyzva-k-vydani-bezduvodneho-obohaceni
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Spotřebitel rovněž může podat žalobu soudu.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla doplnit přílohu, případně další informace.
Faktura byla vystavena až na mou žádost po odeslání zálohy, urgovali jsme název dodavatele, ale to již firma nereagovala.
Že nám bude záloha vrácena až za 300 prac.dní, jsme se dozvěděli až po podepsání smlouvy na auto na místě při převzetí zapůjčeného BMW I3.
Firma bohužel nemá nikde na stránkách uvedené podmínky.
Protože to byl darovaný dárek, nechtěli jsme certifikát na zapůjčení nechat propadnout...
Jasnou informaci o podmínkách placení a vracení záloh by měl spotřebitel obdržet ještě před uzavřením smlouvy, což vyplývá mj. z § 1811 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Zároveň není příliš argument, který by ospravedlňoval vrácení kauce až po 300 pracovních dnech.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.