Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Před několika měsíci jsme zakoupili zájezd do italského lyžařského střediska APRICA, které nyní leží nedaleko od ohnisek spojených s koronavirem. Samo ministertvo momentálně nedoporučuje do Lombardie vyjíždět. Nemocných každý den neustále přibývá. Proto bychom zájezd rádi zrušili, cestovní kancelář ale odporuje, že nemáme nárok na zrušení ani odstoupení od smlouvy - jedině se 100 procentním stornopoplatkem. Informovala jsem se i sdružení pro ochranu spotřebitele, kteří nás informovali, že se máme odkazovat na občanský zákoník paragraf 2535. Cestovní kancelář trvá na svém, že zájezdy se neruší a my nemáme nárok na vrácení peněz a ani vybrání jiného zájezdu. Jediné, co nám cestovní kancelář nabízí, je přesunutí zájezdu ve stejném termínu do oblasti vzdálené pár kilometrů od původního střediska.
Zájezd do Itálie
Vrácení peněz či možnost vybrání jiného zájezdu mimo oblasti Severní Itálie.
|
Tweet |
Dle § 2535 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má zákazník právo odstoupit od smlouvy před zahájením zájezdu bez zaplacení odstupného (tj. storno poplatku), jestliže v místě určení cesty nebo pobytu nebo v bezprostředním okolí nastaly nevyhnutelné a mimořádné okolnosti, které mají významný dopad na poskytování zájezdu nebo na dopravu. Za tyto okolnosti lze považovat s odkazem na informace Ministerstva pro místní rozvoj ČR také výskyt viru Covid-19 (viz https://www.mmr.cz/cs/ostatni/web/novinky/od-zajezdu-do-oblasti,-kde-se-objevil-koronavirus).
Zákazník má tedy právo odstoupit od smlouvy před zahájením zájezdu bez zaplacení odstupného pouze v případě, pokud v místě pobytu, nebo v jeho bezprostředním okolí nastaly tyto mimořádné okolnosti a pokud mají vliv na čerpání služeb nebo dopravu. Záleží tedy na tom, zda-li se oblast (Aprica) nachází v bezprostřední blízkosti místa výskytu nákazy.
https://www.mzv.cz/jnp/cz/cestujeme/aktualni_doporuceni_a_varovani/italie_rozsireni_epidemie_koronaviru.html
Ocitne-li se zákazník v průběhu zájezdu v souvislosti s onemocněním v nesnázích, je mu cestovní kancelář povinna poskytnout pomoc. Jestliže v důsledku těchto událostí uvízne v destinaci, nese ve většině případů cestovní kancelář náklady na jeho ubytování nejvýše za tři noci, nejde-li o osoby, které pro své zdravotní omezení vyžadují zvláštní péči.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.