Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. Podávám stížnost na nekalé chování obchodníka pan Jiří
Šuba.
Dne 17.2.2020 jsem zaplatila převodem z účtu částku 1208,00 Kč a měla
objednané prostřednictvím internetového obchodu
https://www.elektroobchudek.cz/ JBL sluchátka. Balík přišel dopravcem
dne 19.2.2020 v 16 h. Sluchátka jsme ihned rozbalili a ihned zjistili vadu
- nefungovalo pravé sluchátko. Dne 20.2.2020 jsem balík pečlivě
zabalila, a poslala poštou zpět prodejci. Večer jsem mu napsala e-mail:
ŽÁDOST O VRÁCENI PENĚZ a Vracení zboží z objednávky č. 21709833
Dobrý den. Dnes jsem zaslala zboží zpět k Vám. Sluchátka JBL 500Bt
VRACÍM. ŽÁDÁM vracení celé částky, včetně dnešního nákladu na
poštovné zpět, na které mám rovněž dle zákona nárok.
Odpověděl: Dobrý den, i my samozřejmě budeme postupovat dle
zákona a obchodních podmínek,pokud je zboží stále originálně
zabaleno a nepoužito budou Vám vráceny peníze i s poštovným v celé
výši do 14 dnů. S pozdravem Jiří Šuba 720389001 Odpověděla jsem :
Dobrý den. Ano, zboží je samozřejmě stále originálně zabaleno, a
nepoužitelné. Nefunguje bohužel pravé sluchátko. Syn si je tak dlouho a
tak moc přál. Jaké bylo zklamání .... Věřím, že žádost vyřídíte v co
nejbližším termínu. Tichavská. Pan odpověděl 21.2.2020: Dobrý den,
nevím jak se dá u nepoužitého a originálně zabaleného zboží poznat.že
nefunguje pravé sluchátko ,ale nemusím vědět vše,zboží tedy zašleme
do servisu jako reklamaci,nebot bychom jinak museli postupovat dle
platnych obchodních podmínek,kde se uvadí následující.... Ve 14denní
lhůtě je možné vrátit i zboží použité, avšak dodavatel má opět právo na
úhradu nákladů spojených s uvedením zboží do původního stavu. Tyto
náklady mohou teoreticky dosáhnout i plné ceny zboží.
20.2.2020 ve čtvrtek mi pan ŠUBA telefonoval - viz příloha č. 3 řekl
mi, že zkrachoval, právě díky možnosti vrátit zboží, že takto to dělalo
spoustu jeho zákazníků, koupili navigace, pak vrátili... a že sluchátka
pošle do servisu, že nemá peníze na to, aby mi je vrátil, tak jak žádám. a
že mi může vrátit dle svého uvážení, jelikož se jedná o rozbalené zboží,
takže by to viděl tak asi na 300 Kč. řekla jsem mu, že nemám zájem už o
žádné sluchátka, ani rozbalené ani opravené. on řekl, že to nejde. že
počkáme co servis. Dne 21.2.2020 jsem e-mailem požádala o zaslání
daňového dokladu. Prodejce žádný nevystavil ani neposlal. až v sobotu,
dne 22.2.2020 e-mailem beze slova.
Odpoledne jsem našla e-mail na
hodnocení na Heurece, kde jsem zaškrtla možnost NEDOPORUČUJI.
podotýkám, že jsem se prozatím zdržela jakéhokoliv komentáře. Na to v
17 h ve stejný den 25.2.2020 mi pan prodejce napsal e-mail viz příloha
4: Dobrý den,po vašem hodnocení na heurece se tedy vrátime k k vaší
žadosti o vrácení peněz,už Vám nevyjdeme vstříc mimo rámec zakonů a
obchodních podmínek,jak jsme byli domluveni,ale budeme postupovat
přesně podle nich a vrátíme Vám peníze v hodnotě 50% ,Vámi
zaplacené častky .Pošlete prosím číslo učtu. Ve 14denní lhůtě je možné
vrátit i zboží použité, avšak dodavatel má opět právo na úhradu
nákladů spojených s uvedením zboží do původního stavu. Tyto náklady
mohou teoreticky dosáhnout i plné ceny zboží říkala sem si, že to přeci
není možné, aby mi za nefukční sluchátka vrátil polovinu, že na to nemá
právo. Chtělo se mi plakat, zoufalství.. napsala sem mu hned večer
email - příloha č. 5: ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY - PŘEDMĚT
KOUPĚ - JBL TUNE SLUCHÁTKA BÍLÁ Re: ŽÁDOST O VRÁCENI PENĚZ a
Vracení zboží z objednávky č. 21709833 Dobrý den pane ŠUBA, Po
poradě se svým právníkem ODSTUPUJI OD KUPNÍ SMLOUVY VE LHŮTĚ
14 DNŮ OD PŘEVZETÍ ZBOŽÍ. Neboť byla smlouva uzavřena distančním
způsobem (přes internet), mám právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14
dnů od převzetí zboží, a to z důvodu: Prodávající odpovídá kupujícímu,
že věc nemá při převzetí vady. Jak již bylo řečeno, zboží vadu mělo. Toto
je Vaše zákonná povinnost, za kterou ručíte a odpovídáte. A proto -
pokud bylo dodáno zboží, které je vadné, spotřebitelka má právo
odstoupit od kupní smlouvy, již z výše uvedeného důvodu, jelikož byla
smlouva uzavřena distančním způsobem. Dále, po prostudování
obchodních podmínek na vašich webových stránkách: XI. Odstoupení
od smlouvy bod. č. 3 Rozbalením ani použitím zboží nezaniká právo na
odstoupení od smlouvy bez udání důvodu ve 14denní lhůtě. Výjimku
tvoří např. audio a video nosiče Tímto písemně odstupuji od Kupní
smlouvy uzavřené dne 17.2.2020. Zboží jsem převzala 19.2.2020, tudíž
zákonnou 14denní lhůtu splňuji. Dle naší emailové komunikace i
telefonického rozhovoru je zřejmé, že jsem v právu a z mé strany
nedošlo k žádnému pochybení.
dnes
26.2.2020 jsem si uvědomila, že Odstoupení nemám asi správně
napsáno, takže jsem sepsala odstoupení písemně viz příloha č. 1. Našla
jsem si zákony, že zákon umožňuje při koupi na internetu vrácení bez
udání důvodů a to právě proto, že se může stát tato varianta, případně
má zboží vady. Já nenesu za sebe odpovědnost, že zboží nefungovalo,
chybu jsem napravila Odstoupením od smlouvy, to jsem poslala dnes
ráno e-mailem: Odstoupení od smlouvy dle § 53 občanského zákoníku
Dobrý den, v příloze tohoto e-mailu Vám zasílám písemné odstoupení
od kupní smlouvy, které Vám rovněž zasílám doporučeně poštou.
Tichavská Dnes 26.2.2020 11:34 Pan ŠUBA odpověděl: Dobry den vše co
bylo třeba jsem vam již napsal,dnes Vam piši naposledy a opakuji,že
vaši žadosti vyhovime a dle platnych obchodich podminek vam zašlem
50% z vami zaplacene častky. S pozdravem Jiří Šuba 720389001 Tímto
vznáším podnět ke kontrole předmětného prodejce proti porušení
obchodních podmínek a neakceptování odstoupení od smlouvy dle § 53
občanského zákoníkul Prodejce mne ovlivňoval, že zboží je rozbaleno,
což rovněž nesplňuje podmínku, jeho internetový obchod -
https://www.elektroobchudek.cz/obchodni-podminky XI. Odstoupení od smlouvy Od kupní smlouvy je možné odstoupit do 14 kalendářních dnů,
lhůta 14 dnů začíná běžet následující kalendářní den po převzetí zboží
končí-li lhůta o víkendu nebo ve svátek, jako poslední den lhůty je brán
nejbližší následující pracovní den Odstoupení od kupní smlouvy musí
být dodavateli odesláno nejpozději v poslední den 14denní lhůty
Rozbalením ani použitím zboží nezaniká právo na odstoupení od
smlouvy bez udání důvodu ve 14denní lhůtě. Výjimku tvoří např. audio
a video nosiče Od začátku jsem s postupy prodejce nesouhlasila, ani se
servisem či ničím jiným. To že se pravděpodobně chytil mé žádosti
Vrátit zboží mne nelze v tomto případě trestat, že jsem se špatně vyjádřila v prvopočátku. Situaci jsem změnila na
Odstoupení od smlouvy. Žádám o prošetření postupu obchodníka pana
Jiřího ŠUBY. Děkuji, Tichavská
JBL TUNE 500BT sluchátka bílá
Sluchátka i obal jsou v naprosto originálním balení, nepoškozené, neponičené, nepoužívané. Pouze odzkoušené 5 minut synem. Zboží bylo v takovém stavu, jako nové, krabice, balení nepoškozeno. žádné nálepky či podobného není ani z krabice ani ze zboží strženo.
Proto požaduji vrácení celé zaplacené částky, sluchátka byly vadné, jak pan ŠUBA sám potvrdil, zašle je do servisu na opravu nebo zjištění závady. Z tohoto důvodu mu nevznikají žádné náklady, které by mi byl nucen strhnout (balení, čištění, dezinfekce).
Řekl mi, že mu možná servis bude dobropisovat, když budou špatné, nevzniká mu tímto žádný náklad. Tak jako tak by servis sluchátka zkoušel, rozbalil. Byly evidentně nefunkční, mám na vadu svědky.
|
Tweet |
Odstoupení od kupní smlouvy je jednostranným právním jednáním, přičemž k jeho účinností je nezbytné, aby bylo doručeno druhé straně. Jestliže existuje právní nárok na odstoupení, smlouva zaniká v okamžiku, kdy strana mající tento nárok prokazatelně oznámí straně druhé, že jej využívá. V případě odstupování od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží jsou na rozdíl od jiných případů odstupování zákonem přesně vymezeny lhůty, v nichž je zapotřebí jednat.
Spotřebitel má dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnil. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Taková skutečnost nenastala, není tedy důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli.
Občanský zákoník tedy neumožňuje pozdržení platby v případě poškození zboží spotřebitelem. V takové situaci je možné dle § 1833 občanského zákoníku pouze to, aby si prodávající nárokoval tzv. snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Jestliže k takovému snížení vrácené částky dojde, měl by prodávající prokázat, na základě čeho se tak stalo, a to např. doložením fotodokumentace. Pokud věc byla vadná už v okamžiku doručení zboží spotřebiteli, nelze namítat, že spotřebitel snížil hodnotu zboží. Pokud je zboží zasíláno spotřebiteli prostřednictvím dopravce z nabídky prodávajícího, odpovídá totiž za nebezpečí škody na věci prodávající až do okamžiku odevzdání věci spotřebiteli (§ 2090 odst. 2 občanského zákoníku).
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení, spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku. Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatel nevyužil možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů lze vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.