Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U této společnosti, která se zabývá prodejem pracovního oblečení, pomůcek a spotřebního materiálu jsme koupili před rokem a dvěma měsíci (17.12. 2018) pracovní obuv v ceně 2.563Kč bez DPH. Boty se po roce užívání téměř rozpadly. Popis závad na reklamačním formuláři byl: popraskané švy, rozlepené podrážky, nefunkční patentované zavazování, zatékání do bot, rozlepující se špičky bot, přiléhající boční podrážka k botě také rozlepená. Boty jsme poslali společně s reklamačním formulářem. S tolika vadami jsme požadovali výměnu zboží za nové. Byly nám vráceny zpět s odpovědí: Při naší kontrole nebyly u zboží zjištěny žádné chyby materiálu nebo výroby. Paní na informacích se snažila za každou cenu najít naší chybu v používání bot. Dle mého by boty z pracovních potřeb za téměř 3.000Kč měly vydržet déle. Bylo mi řečeno, že dle zákona mám na řešení těchto vad čas do 1roku. Ale je přeci jasné, že boty se nám takto nerozpadly hned na začátku.A že pokud na reklamaci trvám, ať se obrátím na soudního znalce a reklamaci podám znovu.
obj.č.bot 86882, e.s. O2 PRACOVNÍ OBUV Apate low
Výměna zboží za nové, popř. vrácení peněz.
|
Tweet |
Životnost obuvi je ovlivněna intenzitou jejího užívání a péčí o ní. Občanský zákoník stanoví, že záruka se nevztahuje na opotřebení věci, které bylo způsobeno jejím obvyklým užíváním. Zda se však jedná skutečně o opotřebení, nebo o vadu, nám hodnotit nepřísluší. Tento závěr může vyslovit pouze znalec z oboru.
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.