Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V druhe pulce roku 2019 jsem absolvoval jazykovy pobyt na Taiwanu, Taipei. Rodice mi tam explicitne na moje jmeno s adresou me mistni univerzity 23.10.2019 zaslali velky balik v hodnote asi 10 000 Kc. Balik vsak behem 30 dni nedorazil, ac nam bylo na poste sdeleno, ze pujde "jen asi 14 dni", v trackingu baliku stalo, ze opustil CR, Ceska posta o nem dale nic nevedela, taiwanska posta tez o nem zadne zpravy nemela, proto moji rodice podali na konci listopadu reklamaci. Pred Vanoci 2019 jsem opustil Taiwan, jsem od te doby jen v CR. Dne 25.2.2020, tesne pred vyprsenim zakonne 3mesicni lhuty, prislo vyrizeni reklamace Ceskou postou, ze byla zamitnuta, protoze balik byl 12.2.2020 "vydan adresatovi". Jsem prekvapen, jak je to mozne? Moje taiwanska univerzita mi potvrdila, ze byl vydan ji a ze ho poslala nazpatek asi tyden zpatky. Netusim, kde je balik dnes a jestli nepujde zpatky dalsi ctyri mesice. Balik byl poslan sluzbou standard, ekonomicky, v jehoz podminkach se doslova pise: "Zásilku dodá zahraniční pošta jen za podmínky, že příjemce převzetí potvrdí." Ja jsem nikde nic nepotvrzoval; taktez se tam pise: "Orientacni doba dodani 50-80 dni" (nejsem si timto jisty, protoze ty podminky jsou psane neprehledne, vzal jsem tedy nejbenevolentnejsi pocet). Muj balik s dodanim 12.2.2019 byl dodan po 112 dnech, coz opravdu nepovazuji za ani orientacni, ani za primerenou dobu dodani.
Viz popis stiznosti
Financni kompenzace ve vysi 20 000 Kc a vraceni baliku; 10 000 Kc za poruseni podminek dodani v hodnote baliku, 5 000 Kc za cas a energii vynalozene mnou a rodici na zjisteni a reklamaci baliku, 5 000 Kc odskodne za zpusobene potize (zejmena nemoci uzit veci, co mi byly zaslany, ktere jsem si pak musel obstarat jinak).
|
Tweet |
Podle čl. 43 odst. 2 Poštovních podmínek České pošty, s.p. má zákazník možnost uplatnit reklamaci poštovních služeb na kterékoli pobočce České pošty. Podnik se zavazuje k tomu, že zákazníka vyrozumí o vyřízení reklamace do 30 dnů od jejího podání.
Pokud provozovatel poštovních služeb nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman