Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
14.1. Jsem si na e-shopu Zboží Levně objednal 3x diamantovou folii, 3x 3m kabel, 3x objímku E-40 a 3x Lampy Elektrox 85W s kombinovaným spektrem. 20.1. mi objednávka přišla prostřednictvím české pošty (do ruky), zaplatil jsem 2999kč, ale po otevření jsem žádné lampy, které byly mimochodem z celé objednávky nejdražší (2000kč), nenašel. Ten samý den jsem volal panu Klímovi, který tvrdil, že není na firmě, ale vše vyřeší a že mi dá brzy vědět - nedal. 22.1. jsem panu Klímovi volal znovu, neměl absolutní tušení o co se jedná. Po chvíli mi pověděl, že mám prý "předobjednávku", jelikož nemají lampy skladem, i přestože bylo na jejich stránce při objednání velkými zelenými písmeny napsáno "Skladem". Tudíž mi vlastně řekl, ať zkrátka počkám, že lampy časem přijdou a pošlou mi je s tím, že mi dopředu pošle e-mail o jejich naskladnění. Po další dlouhé nulové odezvě, jsem panu Klímovi volal 12.2., telefon nezvedal. Nakonec odepsal přes SMS, kde jsem mu sdělil, že 20.2. to už bude přesně měsíc, kdy budu bez zboží i peněz a vlastně i slibovaného e-mailu. Opět žádná odezva, tak jsem mu opět napsal 14.2. o tom, že e-mail nepřišel, neodepsal a lampy i peníze jsou pro mne tedy v nedohlednu. Pan Klíma tentokrát odepsal, omlouvil se za zdržení, sliboval prověření u dodovatele a mé následné informování. Třináct dní potom, tudíž 27.2., jsem mu opět psal SMS, ve které jsem mu sdělil, že třináct dní se mi na "prověření" zdá vcelku dlouho a že bych rád své peníze zpět. Od té doby se opět neobtěžoval jakkoliv zareagovat.
Úsporná lampa Elektrox 85W kombinované spektrum, s integrovaným předřadníkem
Byl bych rád, kdyby mi byly mé peníze navráceny v co nejbližší době.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (viz úprava domněnky doby dojití v § 573 občanského zákoníku). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (viz § 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitel nám zaslal následující sdělení:
"Stížnost už není aktuální, pan Klíma z ničeho nic lampy poslal, avšak nedal vůbec vědět, tudíž vůbec nereagoval na můj požadavek o navrácení peněz, ale už to s ním nemíním řešit, lampy konečně mám, děkuji."
Vzhledem k tomu stížnost uzavíráme.