Společnost


ŠKODA AUTO a.s.

Počet nahlášených stížností:62
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#40108Neuznaná reklamace - autoservis ani neotevřel kapotu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 29 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.02.2020, před 5 lety

Dave Lup

Znění stížnosti

Dobrý den,
v pondělí tento týden jsem dle domluvy s AS (autorizovaným servisem škoda) dovezl auto na reklamaci. V pátek(dnes) mi bylo auto předáno (první protokol, pak klíče od vozidla a auto najdete tam a tam). Neřešil jsem postup, jelikož týden bez auta už bylo dost.. k mému údivu uznána reklamace na "nejjednoduší" části vozidla a to řadící páka. Voda v motorovém prostoru, pískací kompresor atd.. ani kapotu neotevřeli..a reklamace (neuznána) přitom mám vše zdokumentované. Tudíž uznána jedna reklamace z 5 (přístup technika..vše je normální, i to že vám prší do motoru).

Můj popis závad:

- odřená kůže řadící páky: zdokumentováno viz příloha: Screenshot 2020-02-28 at 17.29.11
- hlučný motor v zahřátém stavu - kontrola: zde ukázáno při ředávání vozidla, technik se zvuku divil a tvrdil že pověří (mohu přeposlat video prokazující neznámou závadu - zdokumentováno ve videu)
- kontrola kompresoru - hučí po zapnutí: kompresor píská stále, jedná se o hlučný kompresor značky SANDEN 5Q0.820.803… kde se objevuje pískání a cyklický zvuk - závada neuznána.. z jakého důvodu? Pískání bylo při přebírání dokázáno před technikem. Má poznámka: toto je uznatelná závada škoda auto a v příručce TPI - přímo i typ kompresoru je vadný a škodovka v TPI sama uznává.
- Odchlípnutý koberec v motor. prostoru L.strana viz. příloha: Screenshot 2020-02-28 at 17.29.26 (foto v den předání vozidla)…z jakého důvodu nebyl tento díl přichycen, ikdyž je v reklamační protokolu? 2. fotografie číslo: Screenshot 2020-02-28 at 17.29.20 (foto v den převzetí vozidla)
- dokonce od doby kontroly začalo zatékat do motorového prostoru viz. fotografie zachycující kapky v prostoru č.Screenshot 2020-02-28 at 17.29.33
- vrzání od LP kola - dle informace technika bylo promazáno, závada přetrvává

Jak postupovat? Mám vůbec šanci se bránit? Neuvěřitelné chování AS...první podepište protokol a pak nashle, auto stojí tam a tam..

Děkuji
David L.


Produkt

Neuznaná reklamace, škoda fabia 2018, 1.0 tsi, 81kw


Požadované řešení

Rada jak postupovat dále, vrátit se do AS a žádat okamžitou náhradu, opravu, na počkání? Jaká jsou přesně má práva v případě takového chování? Jelikož auto potřebuji, mohu dostat na dobu opravy náhradní vůz?


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.3.2020 16:39, před 5 lety

Ze zaslané stížnosti není zcela zřejmé, kdy došlo ke koupi vozidla. Vzhledem k tomuž, že práva a povinnosti stran se v čase mění, budou níže popsány obě varianty.

Nemá-li vozidlo vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají o vozidla očekávat, je vozidlo vadné a spotřebitel má možnost uplatnit reklamaci. Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25. Neprokáže-li prodávající, že reklamaci zamítl oprávněně, může spotřebitel trvat na jejím kladném vyřízení.

Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Zákon nestanovuje prodejci povinnost poskytnout spotřebiteli po dobu vyřizování reklamace náhradní vozidlo, někteří prodejci to ovšem dělají v zájmu spokojenosti jejich zákazníků.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.10.2020 17:52, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.