Počet nahlášených stížností: | 32 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
dne.6.2.2020 jsem jsem vytvořil objednávku na klasický mobilní telefon v hodnotě 676.-Kč. objednávka přijata a 7.2.potvrzení o expedování .12.2.převzetí od české pošty (obal nepoškozen) na dobírku celkem tedy 817.-Kč. telefon se sám od sebe vypínal a jako by byl z druhé ruky.dne 17.2. jsem volal obchod ohledně vrácení špatně fungujícího zboží. odpověď ano můžete ho vrátit. až doposud vše v pořádku. 18.2. přes českou poštu jsem telefon odeslal zpět dne 28.2. jsem obdržel email .že reklamace vyřízena, ale pro nadměrné požívání vám vracíme pouze 275.- Kč.nesouhlasím s jejich vyjádřením a prosím o radu jak mám dále postupovat.
mobilní telefon mobilia m2000
očekával bych vrácení celé částky a ne jedné třetiny nebo neuznání reklamace a odeslání telefonu zpět na mou adresu.takto mě připadá podle ostatních recenzí že firma profituje z vadných výrobků které vydává za nové a kvalitní.zaplatil jsem i z poštovným zpět 916.-Kč a po šesti dnech je mi vrácena naprosto směšná částka.bydlím na vesnici daleko od všech obchodů nevlastním řidičský průkaz a internet je jediné dostupné řešení nákupů.
|
Tweet |
Spotřebitel má dle § 1829 odst. 1 písm. a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnil. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Co se týká snížení navrácené částky, dle § 1833 občanského zákoníku je možné pouze to, aby si prodávající nárokoval tzv. snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Je třeba uvést, že účelem 14 denní lhůty pro odstoupení je umožnění spotřebiteli odzkoušet zboží - běžné zkoušení zboží je tedy v pořádku a prodávající může snížit částku jen za poškození které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. To že se zbožím bylo nakládáno takovýmto způsobem by měl prodávající být schopen prokázat, pokud chce částku snížit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel rovněž možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.