Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Babicka sla 10.7.2014 na festival zmrzliny, na ktery byla pozvana telefonicky. Konal se v hotelu Fortuna City na adrese Becvarova 2083/14, Praha 10. O zmrzlinu vubec neslo a z akce se vyklubala klasicka predvadeci akce pro seniory, na niz babicka nakonec zakoupila masazni pristroj za 17 000 Kc a k tomu dostala "bonus" pekac za 3 000 Kc (ten ale prodejce napsal na separatni paragon, k nemuz tedy neni kupni smlouva, a jeste ke vsemu vypsal spatne datum - misto 10.7.2014 napsal 10.6.2014; nemyslime si, ze to byla chyba, ale zamer). Dle kupni smlouvy je mozne odstoupit do 14 dnu bez udani duvodu. Jelikoz byl na kupni smlouve uveden telefon do firmy, zavolali jsme tam, abychom domluvili postup vraceni zbozi a penez. Pan na druhem konci neustale opakoval, at postupujeme dle pokynu na kupni smlouve a kdyz jsme se chteli domluvit, ze zbozi privezeme osobne, zavesil. Zavesil pote pokazde, kdyz jsme se mu znovu dovolali a chteli domluvit osobni predani.
Ve stredu 16.7.2014, kdy ma firma oteviraci dobu (ano, jeden den v tydnu od 7 do 11), jsme se vydali do Roudnice nad Labem, kde ma firma dle razitka na kupni smlouve a vypisu z justice.cz sve sido. Na adrese vsak zadna takova firma nesidli a dle najemcu domu tam firma to budou uz 3 roky, kdy tam neni. Telefonicke spojeni s firmou TZTransport opet probihalo stejne - pan nam neodpovidal na nase dotazy a opakovane ukoncoval telefon. Na mistnim zivnostenskem urade jsme podali stiznost, aby prosetrili, jak je mozne, ze tam maji vedenou firmu, kdyz na uvedene adrese nesidli delsi dobu. Byli jsme i na policii, ale tam nam pry nemohli nijak pomoci. Odeslali jsme tedy z mistni posty doporuceny dopis s odstoupenim od smlouvy a jeli zpet domu.
Neprekvapilo nas, ze 6.8.2014 se doporuceny dopis s odstoupenim od smlouvy vratil zpet, protoze si adresat zasilku neprevzal.
Foot massager firmy Silver royal, model SR-8001
Chceme odstoupit od smlouvy, tzn. vratit masazni pristroj firme a dostat babicciny penize zpet.
|
Tweet |
Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo prostory obvyklé k podnikání. Toto právo lze realizovat ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží, přičemž postačí, pokud je odstoupení odesláno v poslední den lhůty. Skutečnost, že si adresát nepřebírá korespondenci, nemůže jít k tíži spotřebitele. Odstoupení se považuje za doručené a tedy účinné. Spotřebitel by si měl veškeré doklady prokazující odstoupení uschovat.
Co se týká "bonusového výrobku", který je uveden na samostatném paragonu, stačilo by prokázat, že kupní smlouva byla uzavřena ve stejný den jako kupní smlouva na masažní přístroj. Nicméně pokud by se to nepodařilo a vycházelo by se z data, který je uveden na paragonu, společnost by musela prokázat, že spotřebitele poučila o právu na odstoupení, podmínkách a lhůtách pro jeho uplatnění. Nebyl-li spotřebitel poučen o právu odstoupit od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dnů. Jestliže však byl spotřebitel poučen o právu odstoupit od smlouvy v této lhůtě, běží čtrnáctidenní lhůta pro odstoupení ode dne, kdy spotřebitel poučení obdržel.
Dále spotřebitel může podat podnět živnostenskému úřadu z důvodu, že se společnost nezdržuje na adrese sídla společnosti, které je uvedeno v obchodním rejstříku.
Společnost se nám bohužel nepodalořilo kontaktovat. Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít.