Společnost


Gold Way Czech a.s.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#4017Zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

9 měsíců 13 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.08.2014, před 10 lety

Jana Matysová

Znění stížnosti

Dne 14.05.2014 jsem zakoupila ve zlatnictví v Rožnově p.Rad. dámské hodinky HAUREX XS357DNI za Kč 3940,--. Při nošení dne 26.05.2014 mi
hodinky zničeho nic spadly na dlážděnou podlahu, kterou mám na pracovišti. Jednalo se o běžný pohyb ruky, nataženou od těla. Hodinky mi rázem spadly, čehož byl přítomen svědek, který nakupoval mém obchodě. Zarážející je, že hodinky mají černý ciferník a k ciferníku jsou 2 kovová očka na řemínku černá/ řemínek je celý kovový/ . Vypadají efektně, ovšem při koupi mě nenapadlo, že se nejedná o kov, ale černá barva je sklo. Prodávající mě na tuto závažnou situaci neupozornil. V takovém případě bych si hodinky na řemínku se sklem nikdy nekoupila. Dále jsem podrobným prohlédnutím zjistila, že uzávěr kovového řemínku vyčnívá, když se hodinky zapnou. V běžném používání to není ani vidět. Z důvodů vyčnívání uzávěru a běžného pohybování rukou se řemínek uvolní a dojde k pádu. Raklamace mi byla zlatnictvím zamítnuta s vyjádřením dodavatele PRO TIME s.r.o Klírova 9 Praha 4 stím, že jsem si reklamaci zavinila sama a sama přiznávám, že hodinky spadly na zem. Cituji na základě poskytnutých informací a předložené fotografie je zcela jednoznačně zřejmé a doznáním zákaznice prokázané, že poškození hodinek došlo mechanickým poškozením, tedy pádem hodinek z ruky při jejich užívání/ nošení/ Dále píši Reklamaci lze uplatnit pouze v souzladu se zákonou legislativou od 1.1.2014 zák.č. 89/2012 Sb obč. zák. pouze za vadu výrobku nebo vadné plnění, která brání jeho řádnému užívání, avšak nikoli na mechanické poškození hodinek způsobené pádem na podlahu. Proto ZAMITAME. Tolik citace. Prodejna se ani nenamáhala dodavateli hodinky odeslat k řádnému posouzení. Pouze hodinky ofotila a reklamaci vyřizovali e-mailem. Fyzicky je na hodinkách jasně vidět vyčnívající článek uzávěru. Je mi také spodivem, že se prodejna odvolává na dodavatele. Já mám kupní smlouvu se zlatnictvím Gold Way a po nich žádám vácení finanační částky . Prodejce mě měl upozonit, že je na kovovém řemínku sklo a ne kov. Tímto bych si hodinky nikdy nezakoupila. Perličkou také je, že v letáčku s návodem neí český jazyk. To by asi velmi zajímalo ČOI.


Produkt

Dámské hodinky XS357DNI


Požadované řešení

Žádám vrácení celé částky Kč. 3940,--. Nechci výměnu, jelikož skleněný řemínek určitě nechci.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.8.2014 13:22, před 10 lety

Prodávající je povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků, o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby.
Spotřebitelka měla v reklamaci namítat, že pád byl důsledkem vadného zapínání, které mělo být předmětem reklamace. Pokud by se potvrdila vadnost zapínání, prodávající by odpovídal za škodu, která tím byla způsobena. V opačném případě platí, že na mechanické poškození se záruka nevztahuje. Pokud byla reklamace uplatněna v prvních šesti měsících od převzetí věci, měl by prodávající dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku prokázat, že reklamovaná vada - vadné zapínání, nebyla přítomna na výrobku při převzetí. Pokud na reklamaci nebylo nahlíženo z tohoto pohledu, doporučujeme uplatnit znovu reklamaci pro nesplněnou jakost při převzetí. V opačném případě se může spotřebitelka obrátit na soudního znalce, který vypracuje znalecký posudek. V případném sporu se tím vylepší její důkazní postavení. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Je-li pro užívání věci nutný návod, musí být dodán v Českém jazyce. Kontrola splnění informační povinnosti ze strany prodávajícího spadá do pravomoci České obchodní inspekce.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.5.2015 11:44, před 10 lety

Vzhledem k tomu, že podnikatel nevyužil možnosti vyjádřit se k případu, a s ohledem na princip dobrovolnosti služby VašeStížnosti.cz jsme se rozhodli stížnost uzavřít. Případný spor tak může být řešen pouze v občanskoprávním řízení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.